کاهش وابستگی iبه نفت در لایحه بودجه ۹۲

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از افزایش منابع مالی غیرنفتی در لایحه بودجه سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، رحیم ممبینی در مصاحبه با رادیو گفتگو درباره کاهش وابستگی iبه درآمدهای نفتی گفت: این موضوع همواره مد نظر بوده است و دولت ها تلاش نموده اند این مهم تحقق یابد؛ اما همواره وابستگی iبه نفت در بودجه های سالانه وجود داشته است.
وی افزود: در سال جاری و در بودجه مصوب ۹۱ حدود ۴۵ تا ۴۷ درصد وابستگی iبه درآمدهای نفتی iبه چشم می خورد که بخش اعظم آن متوجه طرح های عمرانی است.
ممبینی یادآور شد: در شرایط فعلی بعنوان یک فرصت مفید باید iبه این مسئله نگاه شود و  امیدواریم با تمهیداتی که در سال ۹۱ برای مدیریت مصرف پیش گرفته شده است  این وابستگی iبه ۴۰ درصد برسد.
وی تصریح نمود: در بخشنامه بودجه ۹۲ این جهت گیری ها و راهبردها iبه طور واضح مشخص شده است تا منابع مالی غیرنفتی افزایش یابد و iبها های دولت مدیریت شود.
ممبینی تصریح نمود: با وقت بندی مناسب می توانیم وابستگی بودجه را iبه نفت کاهش دهیم؛ احکام برنامه پنجم نیز مبتنی بر برابری iبها ها با درآمدهای غیرنفتی است که تا پایان برنامه iبه این مهم نزدیک خواهیم شد.
وی برای نمونه، صادرات فرش در بحث تولیدی و اشتغال را بسیار موثر دانست و گفت: صادرات مزایای دیگر را حاصل دولت خواهد نمود و از طریق سود سهام و مالیات ظرفیت هایی پدید می آید؛  در دولت نیز برای تشویق دست اندرکاران فرش دستباف تلاش های شده است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.