کاهش پیش بینی های بانک توسعه آسیا درباره رشد اقتصادی چین

بانک توسعه آسیا درباره رشد اقتصادی چین اعلام کرد اقتصاد چین در سال دو هزار و دوازده رشد هشت ممیز دو دهم درصدی و در سال دو هزار و سیزده رشد هشت ممیز پنج دهم درصدی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،به نقل از خبرگزاری شین هوا، بانک توسعه آسیا پیش از این در آمار و ارقامی که ماه آوریل منتشر کرد، رشد اقتصادی چین را برای سال های دو هزار و دوازده و دو هزار و سیزده بیشتر از این پیش بینی کرده بود. این نهاد مالی در ماه آوریل پیش بینی کرده بود که میزان تولید ناخالص داخلی چین در سال دو هزار و دوازده، هشت و نیم درصد و در سال دو هزار و سیزده هشت ممیز هفت دهم درصد رشد خواهد داشت.
بنا به اعلام بانک توسعه آسیا، چین از کاهش میزان صادرات، تولید صنعتی و سرمایه گذاریهای با سرمایه ثابت خبر داده است به همین علت کارشناسان بانک توسعه آسیا پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی این کشور کاهش داده اند هر چند انتظار می رود که هزینه های دولتی در بخشهای بهداشت، آموزش و طرحهای زیرساختی باز هم تا اندازه ای به رشد اقتصادی کشور کمک کند.
در گزارش بانک توسعه آسیا آمده است چین تلاش می کند تا به یک رشد اقتصادی پایدار وارد شود بنابراین پیش بینی می شود که رشد اقتصادی این کشور باز هم از میزان پیش بینی ها کمتر شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.