کاهش چرخه حیات محصولات الکترونیکی به ۳ ماه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بر اساس گزارش‌های انتشار یافته از سوی مراکز تامین ‌کننده تجهیزات رایانه‌ای، چرخه حیات محصولات الکترونیکی خانگی از جمله رایانه‌های لوحی، گوشی‌های هوشمند و نوت‌بوک که پیش از این ۶ ماه بود، با کاهش قابل ملاحظه به ۳ ماه رسیده است.
 
 
به گزارش فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، کاهش چرخه حیات دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در اصل به واسطه تغییرات مستمر در این محصولات و تغییر عادات کاربران برای خرید این محصولات صورت گرفته است که با این روند، بازار رقابتی جهان هر روز محصولات تازه‌تری را در مقابل کاربران می‌گذارد.
 
تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی به منظور پاسخگویی به تغییرات روز افزون کاربران فرآیندی را دنبال می‌کنند که بر اساس آن درخواست‌های کوتاه‌مدت به تامین کنندگان قطعات می‌دهند. این در حالی است که پیش‌تر شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی برای تامین قطعات مشخص رایانه‌ای قراردادهای طولانی مدت با شرکت های تامین کننده منعقد می‌کردند.
 
برخی از تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی که بخش اعظم فعالیت‌های خود را برون‌سپاری کرده‌اند و تنها با یک یا دو تامین کننده اصلی قطعات همکاری می‌کنند تا از این طریق هزینه‌های خود را کاهش دهند، در حال تغییر استراتژی‌های خود می باشند تا که می‌‌توانند اثرات قابل ملاحظه‌ای بر شرکت‌های تولیدکننده قطعات رایانه‌ای برجا بگذارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.