کاهش چهاردرصدی اختصاص بودجه به محیط زیست/ ۲۵ استان کشور با معضل ریزگردها درگیر می باشند

۳۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: معضل ریزگردها در ۲۵ استان کشور وجود دارد و سبب بروز مشکلات تنفسی برای مردم شده و بر همین اساس باید به این امر مهم توجه بیشتری صورت گیرد.

عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس خاطرنشان کرد: احیای تالاب‌ها در کشور از نکات مهمی است که باید در قالب یک طرح صورت گیرد و امیدواریم تا وصول نتیجه نهایی در فراکسیون محیط زیست، اقدامات لازم انجام شود.

پیرمؤذن با بیان این‌که فصل معین‌شده درراستای محیط زیست به‌شکل قطره‌چکانی است، گفت: در سال جاری بودجه سازمان محیط زیست ۱۴ صدم درصد کل بودجه در نظر گرفته شده است؛ در حالی که این رقم در سال قبل، علیرغم محدودیت‌ها، ۱۸ صدم درصد بوده است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار داشت: امسال در قالب طرحی در بخش توسعه حمل و نقل کشور در کلان‌شهر، ازجمله مترو، فضای سبز، استانداردسازی خودروها، ۲ هزار و ۷۰۰ واحد آلاینده که ۳۰۰ مورد آن به نصب فیلتر اقدام کردند، طرحی امضاء می‌شود تا مالیات سبز گرفته در محیط زیست و فضای سبز جذب شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه به معضل مردم در منطقه ولنجک اشاره کرد و گفت: یک فرد خاطی مسیر عابر پیاده (شارع) جنب رودخانه دره توچال را تصرف و اقدام به نصب کانکس کرده و نیز درخت تنومند هفت‌ساله را انتقال داده است.

وی اذعان داشت: این فرد خاطی در واقع به محیط زیست آسیب وارد و مسیر رودخانه را تخریب و خاک‌برداری کرده است.

کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست و سالم‌سازی محیط پیرامون، قانون باید با اشخاص خاطی که به محیط آسیب وارد می‌کنند با قاطعیت و سرعت رسیدگی کند. 

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.