کاهش کلسترول خون با مصرف پسته

روی موجود در پسته، در رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن بسیار مؤثر است و وجود کلسیم و آهن در پسته به استحکام بخشیدن به استخوان و دندان‌ها همچنین درمان بیماری‌هایی مثل کم‌خونی‌های ناشی از فقرآهن کمک می‌کند.

پسته سرشار از ماده‌ای به نام فیتوسترول است که سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد.

به گزارش مهر ، دکتر سعید حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مغز پسته دارای مقدار زیادی پروتئین گیاهی و مواد نشاسته‌ای است و این دانه کوچک سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، روی و منیزیم است که بسیاری از نیازهای بدن را تامین می‌کند.

وی افزود: روی موجود در پسته، در رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن بسیار مؤثر است و وجود کلسیم و آهن در پسته به استحکام بخشیدن به استخوان و دندان‌ها همچنین درمان بیماری‌هایی مثل کم‌خونی‌های ناشی از فقرآهن کمک می‌کند.

دکتر حسینی تصریح کرد: پسته دارای مقدار زیادی پروتئین است آن قدر که می‌توان آن را در کنار گوشت و حبوبات به عنوان یکی از منابع غنی پروتئین به شمار آورد همچنین خوردن پسته برای بالا بردن حافظه و تقویت ذهن هم مفید است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: پسته همچنین منبع غنی فیبر و ویتامین ۶ B نیز هست و میزان پتاسیم موجود در هر ۳۰ گرم پسته با پتاسیم موجود در یک عدد پرتقال برابر است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.