کاهش کم قیمت طلا

ممتازنیوز- افت قیمت نفت، بهای طلا را در اولین روز کاری این هفته بازارهای جهانی به کاهش واداشت. بامداد روز گذشته بازار جهانی طلا با افت تقریبا ۱۰ دلاری کار خود را آغاز کرد و در پایین‌ترین سطح قیمت ۸۰/۱۵۸۱ دلار را به طور لحظه ای ثبت کرد.
— – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —

قیمت ۱۵۹۲ دلار نیز در بالاترین حد برای آن در ساعاتی ثبت شده است، اما در مسیر کاهشی قرار گرفته که دلایل منطقه‌ای داشته است. قیمت طلا البته همچنان امروز و فردا در انتظار سخنان رییس فدرال رزرو آمریکا در آستانه گزارش شش‌ماهه شرایط بانکداری و تامین مالی بخش مسکن به سنای این کشور است.
قیمت طلا روز گذشته تا بعدازظهر در محدوده ۱۵۸۳ دلار در نوسان بود که نسبت به قیمت بسته شده پایان معاملات هفتگی تقریبا ۷ دلار کاهش داشت. دو دلیل عمده برای افت قیمت طلا در آغاز این هفته عنوان شده است. راه افتادن خط لوله نفتی ابوظبی تا بندرفجیره در عمان و سخنان نخست وزیر چین دو عامل مذکور است.راه افتادن خط لوله نفتی ابوظبی تا بندر فجیره در عمان که از ۲ سال پیش با سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی آغاز شده، روز یکشنبه اولین محموله خود را بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز از خلیج فارس عبور داد که با کاهش نگرانی‌های امنیتی برای انتقال انرژی، قیمت آن رو به کاهش نهاد. در همین حال نخست‌وزیر چین در بیاناتی در خصوص نرخ رشد اقتصادی در چین اعلام کرد که این کشور تا ۳ سال آینده افزایش چندانی در تقاضا برای نفت به خود نخواهد دید. بازار نفت و سایر کالاها از سخنان ون جیابائو در جهت کاهش قیمت‌ها تاثیر گرفته است. در همین حال اخبار تازه و تحلیل‌های جدید در مورد سخنرانی برنانکه نشان می‌دهد که امکان موافقت با دور بعدی تزریق منابع مالی جدید به اقتصاد در نشست کمیته بازار باز فدرال رزرو آمریکا هنوز ضعیف است و در صورت تداوم چنین شرایطی امکان کاهش بیشتر قیمت طلا وجود دارد. مگر اینکه سخنان برنانکه سنا و کنگره آمریکا را نسبت به شرایط فعلی اقتصاد آمریکا قانع نکند و شرایط به سمت افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی پیش برود.
بازار داخلی
روز گذشته قیمت‌ها در بازار داخلی تقریبا ثابت و در عین حال دارای نوسان منفی بود. قیمت دلار آمریکا تا قبل‌ازظهر اندکی از سطح ۱۹۰۰ تومان هم پایین‌تر افتاد، اما تا ۲ بعدازظهر دوباره به نرخ ۱۹۱۰ تومان روز قبل بازگشت. در این وضعیت، البته امکان افزایش قیمت نیز وجود داشت. یورو نیز در سطح ۲۳۶۰ تومان روز یکشنبه فروخته شد. از نرخ پوند انگلیس ۲۰ تومان کاسته شد. دلار کانادا و دلار استرالیا هم هر یک ۱۰ تومان افت قیمت داشتند. در بازار همچنین سکه با ۵۰۰۰ تومان کاهش قیمت تا ساعت ۲ بعداز ظهر به نرخ ۷۰۵ هزار تومان در چهارراه استانبول فروخته شد. تا قبل از ظهر سکه به نرخ ۷۰۰ هزار تومان هم فروخته می‌شد. نیم سکه و سکه طرح قدیم تا این ساعت تغییری ثبت نکردند. ربع سکه ۱۰۰۰ تومان ارزان شد. در بازار طلا قیمت گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۶ تومان افت داشت و به ۷۲ هزار و ۱۴۰ تومان رسید. در این روزها در بازار سکه قیمت‌ها به دلیل افزایش عرضه، افت تقاضا و کنترل قیمت دلار با کاهش مواجه است. گفته شده در مرداد ماه تحویل مرحله دیگری از سکه‌های پیش فروش شده انجام می‌شود و بنا بر ضرورت سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. از این رو فراوانی سکه موج جدیدی از کاهش قیمت را متوجه بازار کرده است.
با کاهش یافتن قیمت سکه در بازار به ۷۰۵ هزار تومان ، قیمت تقریبی دلار با توجه به قیمت ۱۵۸۳ دلاری اونس جهانی طلا ۱۸۷۵ تومان است. در واقع با کاهش یافتن قیمت سکه تا این حد پتانسیل کاهش قیمت برای دلار تا این سطح وجود دارد. بازار تا قبل از ظهر در این راستا پیش رفت، اما با افزایش تقاضا برای خرید دلار، قیمت آن مجددا به سطح روز یکشنبه بازگشت.

دنیای اقتصاد

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۶۱ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , قیمت طلا, قیمت طلا ۲۷/۴/۹۱, قیمت طلا به روز


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.