کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت “کالاهای کامپیوتری”

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سیبنا: رئیس اتحادیه صنف رایانه از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی کالاهای کامپیوتری طی یک هفته جاری خبر داد و گفت: توافقات ژنو و به تبع آن کاهش نرخ دلار، باعث کاهش قیمت برخی اقلام کامپیوتری از اوایل هفته جاری تاکنون شده اما با این حال هنوز هم بازار دیجیتال بی‌رونق است.

 سیدمهدی میرمهدی با اشاره به تاثیر توافق هسته‌ای ایران در سوم آذرماه جاری بر بازار کالاهای کامپیوتری اظهار داشت: از اوایل هفته جاری تاکنون شاهد کاهش قیمت ۵، ۱۰ و ۱۵ درصدی در کالاهای کامپیوتری براساس مدل‌های آن بوده‌ایم و این درحالی است که با وجود شوک وارد شده به این بازار، همچنان بازار کامپیوتر رکود دارد.
 
وی با بیان اینکه بازار کامپیوتر با کمبود مشتری روبه رو است، ادامه داد: کاهش قیمت اقلام کامپیوتری و نبود مشتری، بازار بی‌رونقی را رقم زده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران میرمهدی با اشاره به جو روانی حاکم بر بازار دیجیتال که اغلب کالاهای آن وارداتی است، افزود: قیمت‌ها همچنان رو به کاهش و در نوسان است که ثبات نرخ ارز می‌تواند به ثبات نرخ در این بازار بیانجامد.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه توافق هسته‌ای ایران را زمینه‌ساز حرکت رو به جلو در این صنف عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با ثبات نرخ ارز و ثبات وضعیت فعلی، تا ۳ ماه آینده و قبل از پایان سال بازار دیجیتال رونق مدنظر را به دست بیاورد.
 
وی حذف تحریم‌ها را در حوزه کالاهای دیجیتال بی‌تاثیر دانست و تاکید کرد: در حوزه کالاهای دیجیتال تحریم را احساس نکردیم و تمامی واردکنندگان قانونی، با دورزدن تحریم‌ها و حتی با وجود مشکل در نقل و انتقال پول، کالاهای کامپیوتری و دیجیتال را به روز وارد کشور می‌کردند و از این رو برداشتن تحریم‌ها تاثیر خاصی در این بازار نخواهد داشت و این بازار تنها با تغییر نرخ ارز، تغییر می‌کند.

 


آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.