کاهش ۱۸ درجه ای دما در اردبیل/هوای سرد گردشگران را به محیط بسته کشاند

۲۰ آبان ،

کاهش دما تا ۱۸ درجه سانتی گراد اهالی اردبیل را از موج گرمای بی سابقه منطقه رهایی بخشید.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل دمای اردبیل در حال حاضر ۱۸ درجه بالای صفر است که در نقاط  سردسیر استان این دما تا دو درجه کاهش نشان می دهد.
 
به گفته کارشناسان اداره کل هواشناسی استان اردبیل موج گرمایی که به سبب وارد شدن سامانه کم فشار سودانی از جنوب غرب کشور وارد استان اردبیل شده بود از روز قبل به طور کامل از این استان خارج و توده هوای خنک جایگزین آن شده است.
 
در حال حاضر بارش باران در بعضی از نقاط اردبیل به ثبت رسیده و اداره هواشناسی آسمان استان را در طول یک هفته آینده نیمه ابری گاهی ابری با وزش باد خنک و در بعضی نقاط با بارش پراکنده پیش بینی کرده است.
 
کاهش محسوس دما در اردبیل که در بعضی نقاط همراه با بارش باران و وزش باد سرد همراه است علاوه بر خوشحالی اهالی که به هوای سرد عادت دارند سبب غافلگیری گردشگران شده است.
 
هوای سرد گردشگران را به محیط بسته کشاند
 
هوای سرد حاکم در منطقه از شامگاه دیروز سبب شد گردشگرانی که در محوطه پارکها و فضای باز چادر زده بودند به جمع آوری آنها اقدام کرده و به محیط بسته پناه بردند.
 
یادآورمی شود: دمای هوای تا ۴۲ درجه که چند روز قبل در اردبیل حاکم بود سبب گرما زدگی و بستری شدن بسیار از همشهریان شده بود که این کاهش دما از افزایش بیماری جلوگیری خواهد کرد.
 
موج گرمای اردبیل در روزهای اخیر به بعضی از محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، پنبه و چغندر آسیب وارد کرد که وضیعت تازه هوا سبب خوشحالی کشاورزان منطقه شد.
 
همچنین گرمای چند روز قبل گردشگران را به مناطق سردسیر و دامنه های سبلان کشانده بود که بنا به اعلام اداره کل گردشگری استان اردبیل از روز قبل میزان حضور گردشگران در مرکز استان اردبیل و مکانهای گرم استان رو به افزایش است.
 
بنا به اعلام اداره هواشناسی استان اردبیل در حال حاضر شهر سرعین با ۱۵ درجه سانتی گراد خنک ترین شهر و پارس آباد با ۲۵ درجه سانتی گراد گرمترین مناطق استان اردبیل می باشند.
 
استان اردبیل حاوی چهار اقلیم مدیترانه‌ای گرم، مدیترانه‌ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل است. این منطقه به عنوان یکی از مناطق سردسیر ایران و استان بین پنج تا هشت ماه از سال سرد است. بارندگی نیز در همه فصول وجود دارد، ولی شدت آن در بهار و پاییز بیشتر است./ع


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.