کاهش ۸۸ درصدی غرق شدگان در دریای خزر

فرمانده یگان ویژه پاسداران ناجا با اشاره به حضور یگان ویژه در ماموریت ارتقاء امنیت اجتماعی و سالم سازی دریای خزر گفت: آمار غرق شدگان طی دو ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۸۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حسن کرمی گفت: از آنجائی‌که سال گذشته و امسال ماموریت سالم سازی دریای خزر در حوزه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در فصل تابستان به یگان‌های ویژه پاسداران محول شد، این فرماندهی با بهره‌گیری از امکانات و توان موجود نسبت به انجام ماموریت اقدام کرده است.

وی افزود: در راستای فرهنگ‌سازی میان مسافران تابستانی به استان‌های شمالی کشور، بخصوص شهرهای ساحلی، یگان ویژه پاسداران با رویکرد اطلاع‌رسانی و انجام تبلیغات نسبت به آگاه‌سازی هموطنانی که به این شهرها جهت گذراندن اوقات فراغت خود سفر می‌کنند اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران تصریح کرد: نصب بنر در سطح گسترده‌ای در استان‌های گیلان، گلستان و مازندران با ایجاد تعامل میان دستگاه‌های استانی و مرتبط، همچنین استقرار نیرو در طول نوار ساحلی دریای خزر، بخصوص نقاط حادثه خیز و ممنوعه که فاقد ناجیان غریق، اورژانس و حلال احمر بودند از جمله اقداماتی بود که یگان ویژه جهت پیشگیری از حوادث تلخ و ناگواری که در گذشته بیشتر شاهد آن بوده‌ایم انجام داده است.

کرمی تصریح کرد: گاهاً عدم اطلاع رسانی مناسب و آگاهی هموطنان در خصوص خطرات احتمالی شنا در نقاط ممنوعه سواحل موجب این می‌شد که سالیانه در فصل تابستان با تعداد کثیری از غرق شدگان در دریا مواجه شویم اما با تلاش و پشت کار همکاران در یگان‌های ویژه پاسداران و مساعدت بی‌نظیر هموطنان و مسافران در سفرهای تابستانی امسال طی دو ماه گذشته، شاهد کاهش ۸۸ درصدی آمار غرق شدگان و تلفات در حوادث دریا بودیم.

فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران در بحث ماموریت ارتقاء امنیت اجتماعی سواحل افزود: مقابله جدی یگان ویژه پاسداران با مصادیق بدحجابی و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی که موجب ناامنی فضای سواحل می‌شود نیز از جمله اقدامات پیشگیری بوده است که یگان ویژه قاطعانه نسبت به آن اقدام کرده تا موجبات رضایت و آرامش این فضاهای طبیعی را برای هموطنان به ارمغان بیاورد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.