کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما و بارش برف

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

نگارش توسط سامان در سه شنبه, ۰۶ ژانویه ۲۰۲۴ در دیگه چه خبر
کاهش 10 تا 15 درجه ای دما و بارش برف

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: با ورود سامانه بارشی و در پی آن نفوذ توده هوای سرد به مناطق غرب، شمال غرب و شمال از روز پنجشنبه کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما در استان‌های غرب، شمال غرب، مرکز، شمال و شمال شرق و ۵ تا ۱۰ درجه در بقیه استان‌های کشور روی می دهد

سازمان هواشناسی هشدار داده که آخر این هفته تا دو روز ابتدایی هفته آینده هوا در برخی مناطق تا ۱۵ درجه سرد می شود.

براساس نقشه‌های پیش‌یابی، طی امروز و فردا ( سه‌شنبه و چهارشنبه ) وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان و سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. از روز چهارشنبه سامانه بارشی فعالی وارد کشور خواهد شد.

سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای کشور در روزهای پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده گفت: دمای هوا در مناطق مختلف کشور حدود ۵ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

احد وظیفه مدیریت پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی دراین باره گفت: با توجه به نقشه های هواشناسی پیش بینی می‌شود که با ورود سامانه بارشی و در پی آن نفوذ توده هوای سرد به مناطق غرب، شمال غرب و شمال از روز پنج شنبه تا یکشنبه کاهش شدید دما حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، مرکز، شمال و شمال شرق و حدود ۵ تا ۱۰ درجه در بقیه استان‌های کشور روی می‌دهد.

با توجه به اینکه دمای هوا در غالب مناطق فوق طی این مدت به زیر صفر می رسد ، افزایش مصرف حامل‌های انرژی دور از انتظار نیست که مصرف بهینه انرژی را طلب می کند.

شبکه خبر



باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.