کاهش ۲۴ درصدی مرگ بر اثر گاز منواکسید کربن/ ۳۹۴ کشته در ۹ ماه

۲۶ام بهمن ،
ممتاز نیوز: رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در نه ماهه سال جاری ۳۹۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان باختند این در حالی است که تعداد فوت شدگان مسمومیت با گاز در نه ماهه سال قبل ۵۵۷ نفر بوده‌است.

محمود خدادوست در گفتگو با مهر اعلام کرد: در آذر ماه امسال ۱۰۹ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با گاز ۱۴۵ نفر بود، ۲۴٫۸ درصد کاهش یافته ‌است.

وی افزود: از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز منو اکسیر کربن آذرماه امسال ۳۶ نفر زن و ۷۳ نفر مرد بودند که بیشترین آمار مسمومیت با گاز در ۹ ماهه امسال با ۸۰ نفر در فروردین ماه و کمترین آن با هفت نفر در شهریور ثبت شده‌است.

کاهش ۲۹ درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در ۹ ماه

رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: در نه ماهه سال جاری ۳۹۴ نفر (۱۰۶ زن و ۲۸۸ مرد) بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان باختند این در حالی است که تعداد فوت شدگان مسمومیت با گاز در نه ماهه سال قبل ۵۵۷ نفر بوده‌است. بنابراین در آمار فوتی‌های مسمومیت با گاز در سال جاری با کاهش ۲۹٫۳ درصدی مواجه بوده‌ایم.

همچنین در نه ماهه امسال بیشترین آمار مسمومیت با گاز به ترتیب در استا‌ن‌های تهران با ۱۰۷ فوتی (۳۵ زن و ۷۲ مرد)، اصفهان با ۳۷ فوتی (هفت زن و ۳۰ مرد) و خراسان رضوی با ۳۰ فوتی (۱۰ زن و ۲۰ مرد) و کمترین آن در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با یک فوتی، خوزستان دو فوتی، اردبیل، ایلام،‌ سیستان و بلوچستان و یزد هر کدام با سه فوتی ثبت شده‌است. در این مدت استان خراسان جنوبی نیز هیچ مورد مسمومیت با گاز نداشته‌است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.