کاهش ۳٫۶میلیارد دلاری بدهی‌ خارجی ایران

۲۷م اسفند ،

بینا- تازهترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست حکایت از آن دارد که در سال جاری بدهی‌های خارجی ایران کاهش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری خواهد داشت.
براساس گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه فوریه ۲۰۲۴ خود با تغییر موضع چشمگیری نسبت به گزارش‌های پیشین بدهی‌های خارجی ایران در سال قبل را ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار(۳٫۹ درصد تولید ناخالص داخلی) برآورد و پیش‌بینی کرد که این میزان با سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کاهش در سال جاری به ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برسد که ۲٫۷ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود.
اکونومیست انتظار دارد طی سال‌های آینده بدهی‌های خارجی ایران روند نزولی خود را ادامه دهد به‌طوری که طی سال بدهی ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری برای کشور به ثبت خواهد رسید و در سال ۹۳ نیز رقم ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برای این شاخص پیش‌بینی شده است که به ترتیب ۲٫۳ و ۲ درصد تولید ناخالص داخلی خواهند بود.
در سال بدهی‌های خارجی ایران اندکی افزایش داشته و به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید و این در حالی است که در سال ۱۳۹۵ این بدهی با تداوم روند صعودی برابر با ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود.
برای بدهی‌های خارجی ایران در سال ۱۳۹۶ رقم ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ثبت شده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.