کاهش ۴۰ درصدی تردد کامیونها با سامانه حمل و نقل کالا

۱۴فروردین۱۳،

کاهش ۴۰ درصدی تردد کامیونها با سامانه حمل و نقل کالا

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: با راه اندازی سامانه حمل و نقل کالا دست کم چهل درصد تردد کامیونها و خودروهای باری در کشور کاهش می یابد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد صادق مفتح گفت: عملیات راه اندازی سامانه حمل و نقل کالا با همکاری وزارت راه و شهرسازی از مهر ماه سال قبل آغاز شده است ونیمه اول امسال تکمیل خواهد شد .
وی کاهش چشمگیر هزینه ها و تلفات جاده ای در پی کاهش دست کم چهل درصدی تردد کامیونها و کاهش قابل توجه مصرف سوخت را از مهمترین مزایای این طرح توصیف کرد و افزود : در حال حاضر در بسیاری موارد کامیونها و تریلرها وقتی باری را به مقصدی حمل می کنند خالی به مبدا باز می گردند اما با استفاده از این سامانه این نقص برطرف خواهد شد و انها می توانند از مکان باری که منتظر انتقال به مبدا یا نقطه دیگری است مطلع شوند .
وی با اشاره به مزایای متعدد این طرح گفت: با این تدبیر میزان ، نوع و محل دقیق کالاهای آماده حمل در سامانه درج می گردد تا کامیونها پیش از رسیدن به مقصد باری که در حال حمل ان می باشند ، بتوانند برای بارگیری بعدی برنامه ریزی کنند .
معاون وزیر صنعت همچنین این تدبیر را سبب کاهش چشمگیر هزینه های حمل کالا دانست که در قیمت نهایی کالا نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت .
مفتح افزود: این طرح همچنین سبب کاهش تردد خودروهای سنگین وتجاری خواهد شد که کاهش تصادفات و سوانح و همچنین استهلاک خودرو و جاده ها را در پی خواهد داشت .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت نظارت بر حمل و نقل تجاری کشور را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد و گفت : این طرح همچنین می تواند در مدیریت توزیع بهینه کالا در کشور نقش موثری ایفا کند تا نیازهای مردم در مناطق مختلف با سرعت بیشتر و هزینه کمتری تامین شود .
مفتح شبکه کنونی حمل و نقل تجاری و کالا در کشور را قهوه خانه ای خواند و گفت: درحال حاضر در بیشتر نقاط به طور سنتی و درقهوه خانه ها دربارهٔ وجود بار اطلاع رسانی می گردد و این شیوه نادرستی است که هزینه های بسیاری به کشورو ناوگان حمل و نقل کالا تحمیل کرده است .
وی درتوضیح این موضوع اظهارداشت : با شیوه سنتی رانندگان کامیون و تریلر در قهوه خانه ها از وجود بار در جایی مطلع می شوند و چون در بسیاری موارد این اطلاعات بروز نیست وقتی به آن مکان می رسند متوجه می شوند انگونه که ادعا شده نبوده است .
مفتح گفت : گاهی در یکی از مبادی ورودی صف طویلی از کامیونها در انتظار بارند و همان زمان صاحبان کالا در بندری به سبب نبود کامیون و تریلر برای انتقال بار ، دموراژ یا هزینه توقف کشتی می پردازند که سبب افزایش هزینه تامین کالا می گردد .
معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه همه شرکتهای حمل و نقل تجاری و دارندگان کامیون و تریلر می توانند با عضویت در این شبکه از مزایای ان بهره مند شوند افزود : اشخاصی که مایلند به این شبکه متصل شوند می توانند به سازمانهای صنعت و معدن استانهای خود مراجعه و از نحوه استفاده از خدمات این سامانه مطلع شوند .
 

پنجشنبه ۱۵ فروردین   ۱۷:۵۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.