کاهش ۴۰ درصدی صنایع آلاینده/ خودروها مقصر ۷۰ درصد آلودگی می باشند

۳۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه کاهش صنایع آلاینده در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: در دو سال قبل ۴۰ درصد صنایع آلاینده به صنعت پاک تبدیل شده اند.

علی محمد شاعری در گفتگو با مهر، با بیان اینکه سازمان محیط زیست  پیگیر کاهش صنایع آلاینده است، بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در بخش صنعت برنامه ریزی های گسترده ای دارد تا صنایع آلاینده را به حداقل برساند و تلاش ما این است که منابع آلاینده در کشور را با استانداردهای جهانی تطبیق دهیم.

به گفته وی، حدود ۷۰ درصد آلودگی شهرهایی از جمله تهران ناشی از خودروها بوده و مابقی مربوط به صنایع مختلف است که در این راستا موضوع کاهش صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد.

معاون انسانی سازمان محیط زیست با اعلام اینکه طی دو سال قبل ۴۰ درصد صنایع آلاینده در کشور کاهش یافته است، تصریح کرد: هم اکنون تعداد صنایع آلاینده از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد به ۲ هزار و ۷۰۰ واحد در کشور رسیده است.

شاعری با بیان اینکه نصب فیلتر و اصلاح فرایند صنایع آلاینده تدابیر به کار رفته برای جایگزینی صنایع پاک و غیر آلاینده است، افزود: مهمترین اولویت سازمان حفاظت محیط زیست کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها است.

قائم مقام سازمان محیط زیست، سهم آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ در آلودگی شهر تهران را ۳۰ درصد، اصفهان ۴۰ درصد و اراک ۴۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش مهر، با وجود اینکه در سال ۹۱ اعلام شده بود که کاهش ۵۰ درصدی صنایع آلاینده را خواهیم داشت اما قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد آلودگی شهرهای بزرگ به سبب وجود کارخانه‌ها در اطراف شهر است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این کارخانه‌ها در سال قبل ۵۰ درصد کاهش یابد اما به سبب کمبود اعتبار تنها توانسته‌ایم ۱۰ درصد آن را کاهش دهیم.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.