کاهش ۴۵ درصدی تصادفات فوتی در اردبیل

۱فروردین ۱۳،

کاهش ۴۵ درصدی تصادفات فوتی در اردبیل

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل از کاهش ۴۵ درصدی تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

 

به نقل از فارس،  معراج ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان دور اول سفرها کاهش ۴۵ درصدی را در تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تصادفات جرحی نیز حدود ۴۸ درصد کاهش یافته که این کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در نیمه اول تعطیلات بوده است.

این مسئول با بیان اینکه سبب عمده تصادفات در روزهای قبل در محورهای مواصلاتی استان واژگونی خودرو بوده است افزود: ما همچنان به رانندگان پیشنهاد می‌کنیم با سرعت مطمئنه و بدون خستگی رانندگی کنند چرا که ۸۰ درصد علل واژگونی خودروها خستگی راننده بوده که همچنان پیشنهاد می‌کنیم رانندگان در گذر از محورهای مواصلاتی استان جوانب احتیاط را رعایت کنند.

ظهیری با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک روان در جاده‌های مواصلاتی استان برقرار است افزود: همچنان در بعضی از محورهای مواصلاتی استان محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: تا ۱۴ فروردین از تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین در محور اصلی اردبیل- سرچم جلوگیری می‌شود تا زمینه برای تردد راحت خودروهای سواری فراهم آید.

رئیس پلیس راه استان اردبیل به انبوه سفر به مقصد اردبیل و سرعین اشاره کرد و گفت: تا پایان تعطیلات نیمه اول پلیس راه در نظر دارد برای نیمه دوم تعطیلات نسیز طرح‌های ویژه کنترلی را اعمال کند تا سفرهای ایمن و کم‌ اتفاق‌ای را شاهد باشیم.

ظهیری یادآور شد؛ در حال حاضر ۵۰۰ پرسنل در قالب ۱۱۱ تیم عملیاتی در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی مستقر شده و اعمال قانون می‌کنند.

وی در پایان ابراز داشت: ۱۱۱ تیم عملیلاتی نیز به صورت گشت خودرویی و پلیس محسوس و نامحسوس در جاده‌های استان مستقر بوده و به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کنند.

دوشنبه ۵ فروردین   ۱۶:۳۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.