کاهش ۵ درجه ای دمای هوا

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۵ درجه ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته جاری خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی و خنک از اواخر یکشنبه نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد اظهار داشت: بر همین اساس طی بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سپس اردبیل بارش باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد و احتمالا تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد و احتمالا تگرگ در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود.

امیدوار اظهار داشت: بارش طی روزهای دوشنبه و سه شنبه درسواحل دریای خزر و خراسان شمالی از شدت بیشتری برخوردار می وشد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کنید: پیش بینی می شود که طی این مدت دمای هوا در سواحل دریای خزر ۵ تا ۱۰ درجه و در بقیه نقاط فوق ۳ تا ۵ درجه کاهش یابد و هوای خنک تا روز پنج شنبه دراین مناطق ماندگار باشد.

به گفته وی، به سبب تشدید بارش از عصر یکشنبه در استانهای اردبیل و گیلان و طی روز  دوشنبه در استانهای آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،خراسان شمالی، شمال البرز،شمال تهران، شمال سمنان و شمال قزوین و  طی روز سه شنبه در استانهای مازندران، گلستان،خراسان شمالی، شمال البرز،شمال تهران و شمال سمنان آبگرفتگی معابر و سیلاب پیش بینی می شود.

امیدوار اظهار داشت: توصیه می شود در استانهای گیلان، مازندران و گلستان نسبت به لایروبی جوی ها و مسیل ها اقدامات لازم بعمل آید.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.