کاهش ۵ درصدی تلفات حوادث در صحنه

۱۷فروردین۱۳،

رانندگی بهتر شهروندان در دو هفته اول

کاهش ۵ درصدی تلفات حوادث در صحنه

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ۲ هفته اول کاهش تلفات در حدود ۷ درصد بود و هفته سوم با افزایش تصادفات، تلفات رانندگی ۲ الی ۳ درصد کاهش داشته که در مجموع در ایام نوروز ۵ درصد کاهش تلفات حوادث رانندگی را در سر صحنه داشتیم.

به نقل از فارس،  سردار اسکندر مومنی  با اعلام این مطلب افزود: در مجموع حجم سفرها در ایام نوروز مطابق ترددهای ثبت شده در دوربین‌های جاده‌ای حدود ۱۱ درصد افزایش داشته و شهر مشهد مقدس پرترددترین شهر کشور و استان مازندران پرترددترین استان و آزاد‌راه‌های تهران-کرج و تهران-قم پرترددترین آزادراه‌های کشور در ایام نوروز بودند.

وی در خصوص تصادفات ایام نوروز گفت: استان فارس، اصفهان و مرکزی پرتصادف‌ترین استان‌های کشور بودند و بیشترین حجم و افزایش تصادفات شهری مربوط به شهر تهران بوده است و استان‌های خراسان شمالی کهکیلویه و بویراحمد و ایلام کم ‌تصادف‌ترین استان‌های کشور بودند و بیشترین کاهش تصادفات نسبت به سال قبل در استان‌های خوزستان، لرستان و مازندران بوده است و بیشترین کشته‌ها در تصادفات میان خودروها مربوط به خودروی پراید بوده است.

مومنی در ادامه گفت: در مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سر صحنه حدود ۵ درصد کاهش داشته است و میانگین سنی رانندگانی که تصادف کردند ۳۶ سال است و بیشترین سبب تصادفات واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز بوده‌اند.

وی افزود: تلخ‌ترین اتفاق رانندگی در ایام نوروز امسال مربوط به یک فقره تصادف در شهرستان خاف در استان خراسان رضوی بوده که در آن ۶ نفر از اعضای یک خانواده در این اتفاق فوت کردند و بیشترین کشته در یک اتفاق مربوط به همین تصادف بوده که امسال نسبت به سال قبل آمار تلفات در یک اتفاق کم شده بود که در این اتفاق سبب اصلی خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است.

فرمانده راهنمایی و رانندگی کشور در پایان گفت: در مجموعه رانندگان امسال نسبت به سال قبل بهتر رانندگی کردند و رانندگان هفته اول و دوم نسبت به هفته سوم نمره‌ رانندگی بهتری می‌گیرند چون در این دو هفته کاهش تلفات در حدود ۷ درصد بود ولی در هفته سوم با افزایش تصادفات تلفات رانندگی سر صحنه نسبت به سال قبل ۲ الی ۳ درصد کاهش داشت که در مجموع در ایام نوروز ۵ درصد کاهش تلفات حوادث رانندگی را در سر صحنه داشتیم.

شنبه ۱۷ فروردین   ۱۷:۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.