کاهش ۵۰ درصدی غرق شدگی در دریا با اقدامات حمایتی هلال احمر

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈمحمود مظفرˈ روز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران گزارشی از عملکرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در طرح ملی کاهش غریق دریای خزر در تابستان سال جاری ارایه کرد.

وی گفت:‌در اجرا و برگزاری طرح یاد شده که از روز شانزدهم تیرماه امسال آغاز و تا پایان روز سی و یکم شهریورماه ادامه داشت امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۵ هزار و ۲۱۰ عملیات امداد و نجات دریایی سواحل خزر شرکت کردند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: دو هزار و ۹۰۲ مورد از اقدامات امدادی در داخل طرح سالم سازی دریا و دو هزار و ۳۰۸ مورد آن در خارج از طرح سالم سازی دریا صورت پذیرفت و امدادگران و نجاتگران هلال احمر ۱۱۵ نفر از شناگران را از خطر غرق شدگی در دریای خزر نجات دادند.

مظفر افزود:۶۰ نفر از نجات یافتگان برای ادامه روند درمانی مناسب تر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی اضافه کرد:‌ همچنین در مدت زمان یاد شده ۵ هزار و هشت نفر از مسافران تابستانی استان های ساحلی و شمالی کشور برای دریافت خدمات حمایتی و امدادی از امدادگران مستقر در پست های امداد و نجات ساحلی به این مراکز امدادی مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۹۷۴ نفر از آنان در محل به صورت سرپایی درمان و ۳۴ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی مجهزتر اعزام شدند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: منابع انسانی بکارگیری شده در طرح کاهش غریق در سواحل خزر ۴۸ هزار و ۸۵ نفر نیروی امدادگر و متخصص عملیات امداد و نجات دریایی از ۲۱ استان کشور با پشتیبانی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بود.

وی اظهار داشت: ارائه کمک‌های اولیه پزشکی، نقل و انتقال افراد سانحه دیده از روی شناورهای سانحه دیده با بالگردهای امدادی و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود، همکاری با سایر دستگاه‌های ذیربط در امر امدادرسانی و جستجو و نجات در دریا از قبیل ناجیان غریق در زمان اعلام وضعیت های اضطراری در دریای خزر از جمله وظایف تعریف شده این گروه های عملیاتی برای نجات جان افراد گرفتار بود.

اجتمام**۷۰۲۹*۱۵۸۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.