کاهش ۶۰ درصدی تخلفات در بودجه

جام جم آنلاین: رئیس کل دیوان محاسبات کشور از کاهش۶۰ درصدی تخلفات در بندها و اجزای بودجه خبر داد.

 عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان دیوان محاسبات کشور در مصاحبه با  واحد مرکزی خبر افزود: سیاست های این دیوان برای مبارزه با تخلفات احتمالی، پیشگیرانه است و حسابرسی های ضمنی، تشکیل جلسات مستمر، آموزش و مشارکت و تعامل زیاد با دستگاه های اجرایی موجب شد در بندها و اجزای قانون بودجه حدود ۶۰ درصد کاهش تخلف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به عرصه های جدید حسابرسی وارد شدیم گفت: تلاش کردیم در حوزه حسابرسی عملکرد، بر اساس کارآمدی، صرفه اقتصادی و اثربخشی مبتنی بر بهره وری، فعالیت کنیم.

رحمانی فضلی افزود: در این زمینه استاندارد تدوین و دستورالعمل ها نوشته و دو سال کار عملیاتی شده است و استان ها و دستگاه های اجرایی بر مبنای حسابرسی عملکرد در حال کارند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه با بیان اقدامات این دیوان در دوره قبل با بیان اینکه در حوزه حسابرسی IT ورود کردیم و طرح الکترونیکی عظیمی را به عنوان طرح سنا راه اندازی کردیم گفت: بر اساس این طرح ۳۷۰۰ نقطه درآمدی و هزینه ای را به دیوان محاسبات از طریق ۳۱ دیتا سنتر متصل می شود و در حوزه حسابرسی زیست محیطی هم ورود خوبی داشتیم.

وی افزود: سعی کردیم آموزش و پژوهش را در دیوان نهادینه کنیم و بیش از ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش به نیروهای دیوان و نیروهای مالی دستگاه های اجرایی ارائه کردیم.

رحمانی فضلی به اقدامات دیوان محاسبات در سطح بین الملل اشاره و اضافه کرد: در عرصه بین المللی تعاملاتی در انتقال تجربیات و آموزش با کشورهای مختلف و تفاهمنامه و عملیات اجرایی داشتیم.

وی با بیان اینکه در نهادهای منطقه ای و بین المللی و قاره ای سازمان های دیوان محاسبات حضورخوبی داشتیم گفت: هم اکنون رئیس اکوسای که نهادی منطقه ای است هستیم ، در آسوسای که نهادی قاره ای است حضور فعال داریم و در چهار کمیته اصلی نهاد بین المللی اینتوسای شامل عملکرد، زیست محیطی، پول شویی و کمیتهIT عضو فعال هستیم.

مراسم تودیع آقای اصغر عربیان و معارفه آقای امین حسین رحیمی به عنوان دادستان جدید دیوان محاسبات کشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان اصلی دیوان محاسبات کشور برگزار شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.