کاهش ۷۰ درصدی مشکلات سلامت با حذف ۵ هزار تومان از یارانه نقدی

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر دولت بتواند ۴ الی ۵ هزار تومان از یارانه نقدی اشخاص را حذف و به حوزه سلامت اختصاص دهد، ۷۰ درصد دغدغه سلامت اشخاص جامعه برطرف می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ علی کائیدی با تاکید بر اینکه رفع مشکل حوزه سلامت باید در اولویت‌کاری دولت قرار گیرد، گفت: سلامت مردم از نان شب هم واجب‌تر است و اگر به موضوع پزشک خانواده و سلامت مردم بی‌توجهی شود باید اذعان کرد که کاری برای سلامت اشخاص جامعه انجام ندادیم.

‌وی با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۲ حوزه سلامت نباید انقباضی بسته شود، افزود: اگر دولت بتواند ۴ الی ۵ هزار تومان از یارانه نقدی اشخاص را حذف و به حوزه سلامت اختصاص دهد، ۷۰ درصد دغدغه سلامت اشخاص جامعه برطرف می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رواج زیرمیزی در چند سال اخیر نشان‌دهنده آن است که نظام سلامت دارای برنامه‌ریزی و ساختار درستی نیست.

کائیدی با بیان اینکه باید با اقدامات سازنده زمینه رقابت بخش دولتی با خصوصی فراهم شود، تصریح کرد: باید با ارائه هزینه بیمه پزشکان و بیمارستانها، سیستم درستی برنامه‌ ریزی شود تا بیماران برای بهبود وضعیت جسمانی خود مشکلی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: حذف یارانه‌ها در دو دهک بالا، اقدامی است که می‌تواند مشکلات حوزه سلامت را بهبود بخشد، زیرا اشخاصی که زیرمجموعه دو دهک بالا می باشند نیازی به یارانه ندارند.

کائیدی با تاکید بر ضرورت اختصاص بودجه حوزه سلامت، افزود: در سال قبل ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها معادل ۶ هزار میلیارد تومان، به حوزه سلامت اختصاص یافت که البته ریالی از آن هم پرداخت نشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر امسال همان ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت اختصاص دهند بسیار راهگشا خواهد بود به شرط آنکه به طور کامل پرداخت شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.