کاهش ۷۵ درصدی صادرات دوبی به ایران/تجار اماراتی بازار ایران را از دست دادند

۱۴م دیماه ،

54954__259293_647.jpg

یک مقام ارشد در دوبی اعلام کرد که صادرات اعضای اتاق بازرگانی و صنایع معادن دوبی به ایران طی دو سال قبل بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، حمد بوامیم – مدیرکل اتاق بازرگانی و صنایع معادن دوبی – با اعلام خبر فوق گفت: متوسط صادرات و صادرات مجدد ماهانه دوبی به ایران از حدود ۷ میلیارد درهم در دو سال قبل به ۱٫۸ میلیارد درهم (۴۹۰ میلیون دلار) رسیده است.

وی با اشاره به این‌که دوبی سهم قابل توجهی از تجارت خود را با ایران از دست داده است، افزود: سبب اصلی کاهش صادرات دوبی به ایران تشدید تحریم‌ها علیه ایران و محدود شدن روابط مالی به این کشور بوده است. اگرچه نوسان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ایران نیز در کاهش روابط تجاری با دوبی موثر بوده است.

در ژوئن سال ۲۰۱۰ ایران بزرگترین مقصد صادراتی اعضای اتاق بازرگانی و صنایع معادن دوبی بود و در اوج خود سهم ایران از تولید ناخالص داخلی امارات به ۷ درصد رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی The National، مدیرکل اتاق بازرگانی و صنایع معادن دوبی همچنین اعلام کرد که بدون حذف تحریم‌ها چشم‌انداز چندان مثبتی برای آینده روابط ایران و دوبی ملاحظه نمی‌شود.

چندی پیش نیز داوجونز به نقل از وزارت تجارت خارجی امارات گزارش داد که صادرات مجدد امارات به ایران در نیمه اول سال ۲۰۱۲ به میزان ۳۰ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.