کاوه دوباره محمدی را خاک کرد/ انتقام سخت معصومی از قاسمی

۲۳م آذر ،

IMG_9498.jpg

تیم کشتی آزاد ثامن‌الحجج سبزوار با نتیجه ۵ بر ۲ تیم پرسپولیس جویبار را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مسابقه که از هفته چهارم لیگ برتر کشتی آزاد در سالن سربداران سبزوار برگزار شد، تیم کشتی ثامن‌الحجج سبزوار موفق شد با سرمربیگری محسن کاوه تیم کشتی پرسپولیس جویبار که هدایت آن را غلامرضا محمدی به عهده داشت شکست دهد تا جدال کاوه و محمدی برای بار دوم در این فصل به نفع محسن کاوه خاتمه یابد.

جدال فردین معصومی از ثامن و کمیل قاسمی از پرسپولیس با وجود اینکه نتیجه مسابقه قبل از آن به سود ثامن به پایان رسیده بود، حساسیت بالایی داشت که با پیروزی قاطع معصومی مقابل قاسمی به اتمام رسید.

موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج سبزوار ۵ – پرسپولیس جویبار ۲

(اسامی تیم ثامن ابتدا آمده است)

۵۵ کیلوگرم: حسن رحیمی ۲ – عارف محمدزاده صفر

اولین کشتی مسابقه با حضور دیرهنگام کشتی‌گیر تیم پرسپولیس روی تشک انجام شد که این مساله اعتراض محسن کاوه را به دنبال داشت. در تایم اول حسن رحیمی با تبدیل زیر یک خم به دو خم یک امتیاز گرفت و پیروز شد اما تایم دوم با گره خوردن کشتی به کلینچ کشیده شد و با خارج آمدن گوی به نفع رحیمی او با اجرای یک درخت‌کن امتیاز گرفت و کشتی را به نفع خود به پایان برد.

۶۰ کیلوگرم: مصطفی آقاجانی ۲- اوپان‌سات ۶

کشتی‌گیر روس پرسپولیس تایم اول را به خوبی آغاز کرد و با روی پل بردن حریف و اجرای فتیله‌پیچ چهار بر صفر پیش افتاد و تا دو بار خاک شدن او در این تایم توسط آقاجانی تاثیری در نتیجه تایم اول نداشته باشد. در تایم دوم زیرگیری‌های کور آقاجانی و زیرکی اوپان سات منجر به کسب دو امتیاز برای قهرمان اروپا شد تا با پیروزی سات مقابل آقاجانی نتیجه مجموع مسابقه یک بر یک مساوی شود.

۶۶ کیلوگرم: مهدی تقوی ۳ – مسعود کمروند صفر

تقوی که دومین کشتی خود بعد از المپیک لندن را تجربه می‌کرد در ثانیه‌های پایانی تایم اول موفق شد حریف را خاک کند و در تایم دوم با گرفتن زیر دو خم حریف و یک خاک و اداره کردن کشتی این مسابقه را از کمروند ببرد تا ثامن دو بر یک از پرسپولیس پیش بیفتد.

۷۴ کیلوگرم: داوید خوتیاشویلی ۶ – حسن طهماسبی صفر

در تایم اول کشتی‌گیر گرجستانی ثامن ابتدا با یک دو خم و تبدیل آن به خاک و سپس به بدل زدن روی فن‌های طهماسبی و کسب دو امتیاز دیگر توانست این تایم را سه بر صفر پیروز شود و تایم دوم هم با همین روند پیش رفت تا دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۱ موفق شود در مجموع شش بر صفر حسن طهماسبی را شکست دهد و ثامن را یک قدم دیگر به پیروزی نزدیک کند.

۸۴ کیلوگرم: احسان امینی ۲ (برنده) – جمال میرزایی ۲

پرسپولیس که روز قبل ساریتوف روس را در این وزن خریده بود، ترجیح داد از جمال میرزایی استفاده کند و کشتی سرد و بی‌روح دو کشتی‌گیر در هر دو تایم به کلینچ کشیده شد که تایم اول را امینی و تایم دوم را میرزایی به نفع خود به پایان رساندند. در تایم سوم ابتدا امینی که اقدام به زیرگیری کرده بود اسیر میرزایی شد و یک امتیاز از دست داد اما در ادامه با گرفتن مچ پای حریف و اجرای درخت کن و خاک کردن میرزایی نتیجه را یک بر یک مساوی کرد و چون امتیاز آخر را گرفته بود کشتی را به نفع خود به اتمام رساند تا ثامن چهار بر یک از پرسپولیس پیش بیفتد و پیروز این میدان شود و دو کشتی بعدی جنبه تشریفاتی به خود بگیرد.

۹۶ کیلوگرم: عرفان امیری یک – عباس طحان ۲

در تایم اول امیری با خاک کردن حریف یک امتیاز گرفت ولی تایم دوم کشتی به کلینچ کشیده شد تا با خارج آمدن گوی به نفع طحان، او اقدام به زیرگیری کند اما امیری با خم شدن به طحان اجازه زیرگیری نمی‌داد و در نهایت داور مسابقه با دادن امتیاز به طحان این تایم را به پایان رساند. در تایم سوم هم کلینچ به سود دوبنده قرمز خارج آمد تا طحان با خاک کردن حریف کشتی را ببرد و با کسب دومین پیروزی برای پرسپولیس شکست تیمش را کمرنگ کند.

۱۲۰ کیلوگرم: فردین معصومی ۶ – کمیل قاسمی یک

با وجود اینکه نتیجه مسابقه مشخص شده بود اما این کشتی حساسیت ویژه‌ای داشت و معصومی که در دور رفت به قاسمی باخته بود در پی جبران این شکست بر آمد. در تایم اول معصومی ابتدا با خاک کردن قاسمی و سپس تلاش برای اجرای فن، دو امتیاز گرفت. هرچند که امتیاز دوم با اعتراض مربیان پرسپولیس همراه بود اما داوران رای به پیروزی معصومی دادند تا او این تایم را دو بر صفر پیروز شود. در تایم دوم کشتی‌گیر کهنه‌کار ثامن با یک کشتی خوب نشان داد که دود از کنده بلند می‌شود. معصومی با خاک کردن قاسمی و اجرای بارانداز سه امتیاز گرفت و دوباره توانست قاسمی را خاک کند تا چهار بر صفر پیش بیفتد و یک امتیازی که قاسمی کسب کرد برای او ثمری نداشته باشد. فردین معصومی با پیروزی در دو تایم، این کشتی حیثیتی را به سود خود به پایان رساند و تیم ثامن در مجموع با نتیجه ۵ بر ۲ پرسپولیس را شکست داد.

تیم کشتی آزاد ثامن‌الحجج سبزوار با پیروزی در این مسابقه به دومین برد خود مقابل پرسپولیس و سومین پیروزی‌اش در این گروه دست یافت تا با شش امتیاز در صدر جدول گروه اول لیگ برتر کشتی آزاد ایران قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.