کتابداران افراد را به مطالعه جذب کنند

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابداران را افراد ارزشمند و ثمربخش جامعه توصیف کرد و از آنان خواست با سعه صدر، اخلاق حسنه و راهنمایی و ارشاد مراجعین، آنان را جذب مطالعه و کتابخوانی کنند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در همایش «چشمه حکمت» که با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی کشور در وزارت کشور برگزار شد به دیدار سال گذشته کتابداران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز امیدواری کرد، این برنامه ها، مطلعی برای محقق شدن مطالبات «معظم له» در حوزه کتاب و کتابدارای و افزایش سرانه مطالعه شود.

وی با اشار به آنکه راه کسب علم و دانش مطالعه است، نقش کتابداران را در افزایش سرانه مطالعه در کشور مفید و موثر دانست.

عضو کابینه دولت دهم به اهتمام دولت در برداشتن گام های بلند برای افزایش سرانه مطالعه و بحث سخت افزاری کتاب در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد در بحث نرم افزاری نیز با اهتمام جدی که وجود دارد، بتوان با نوآوری و شیوه های گوناگون افراد را با مطالعه آشنا و جذب کرد.

حسینی با اشاره به احادیث و روایتی از ائمه اطهار(ع) در خصوص کسب علم و دانش یادآور شد: اینکه در اسلام این همه به کسب علم و دانش تاکید شده، نشانه اهمیت آن است که باعث پیشرفت آدمی می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ابتدا به علم و دانش در اسلام بها داده شده و همگان به کسب آن تاکید داشته اند.

به گفته عضو کابینه دولت دهم، در واقع اسلام پرچمدار کتاب و کتابداری از ابتدا بوده است.

وی افزود: از ابتدا تا انتهای عمر ائمه(ع) این بزرگان، عمر مبارک خود را با کتاب و مطالعه و کسب دانش مانوس بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود کار کتابداران در جامعه را ارزشمند و ثمربخش دانست و از کتابداران خواست با سعه صدر و اخلاق حسنه با راهنمایی و ارشاد مراجعین، آنان را جذب مطالعه و کتابخوانی کنند.

حسینی تاکید کرد: کتابخانه ها باید مراکزی پویا، فعال و به روز باشند و همواره کتب جدید را در دسترس افراد قرار دهند.

به گفته عضو کابینه دولت دهم، اینگونه اجتماعات کتابداران و اهالی کتاب، فرصت خوبی است تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: در دولت دهم تعداد کتابخانه های عمومی کشور از ۱۶۰۰ به ۲۸۰۰ کتابخانه افزایش یافته است.

حسینی همچنین آشنا ساختن کودکان با کتاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: مانوس شدن با کتاب، بطور یقین فرهنگ مطالعه را در افراد و جامعه نهادینه می کند.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد و غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی از تلاشگران عرصه فرهنگ کتابخوانی در سراسر کشور و همچنین خیرین و حامیان عرصه کتابداری و کتابخانه ها تقدیر به عمل آمد.

همایش «چشمه حکمت» ویژه مدیران کل کتابخانه های عمومی کشور با حضور شماری از استانداران، فرمانداران و شهرداران سراسر کشور در تالار وزارت کشور برگزار شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.