«کتابشناسی موسیقی کودک» در مراحل پایانی تدوین است

نگار پدرام نویسنده و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «کتابشناسی موسیقی کودک» که قرار است به مناسبت جشنواره موسیقی کودک امسال منتشر شود، توسط من و سیدعلی کاشفی خوانساری گردآوری و تدوین می‌شود و به احتمال زیاد هم توسط انتشارات حوا چاپ شود. این پروژه یک گردآوری فهرست‌وار از همه کتاب‌هایی است که درباره موسیقی کودک، در کشور منتشر شده است.

وی افزود: کار در این طرح هم مانند همه کتابشناسی‌های دیگر است؛ منتها حوزه موضوع آن، کتابشناسی کودک است و تمام کتاب‌هایی را که در این زمینه در کشورمان به چاپ رسیده است، مستغرق می‌کند. درباره این که شاید تصور شود کتاب‌های مربوط به موسیقی کودک در کشورمان کم چاپ شده است، باید بگویم که تنها ۵۰ عنوان کتاب درباره این موضوع در کتابخانه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان وجود دارد و کتاب‌های دیگری هم هستند که البته مطالب تکراری در آن‌ها به چشم می‌خورد.

این نویسنده گفت: این کتاب اولین اثر کتابشناسی موسیقی کودکان در کشور است که به معرفی آثار تالیف و ترجمه در این زمینه می‌پردازد. قرار است در این کتاب فهرستی از پایان‌نامه‌هایی که در این زمینه تولید شده‌اند، هم منتشر شود. چنین کتابی می‌تواند برای محققینی که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند، بسیار مفید باشد چون کتاب‌های مربوط به موسیقی کودک را در این طرح معرفی می‌کنیم و به علاوه مشخصات کتاب و نشرش را هم در کنارش درج می‌کنیم.

پدرام ادامه داد: کار روی این مجموعه تقریبا به پایان راه خود رسیده است و طرح در مرحله ویرایش نهایی قرار دارد. حجم کتاب هم بیش از ۶۴ صفحه شده است و امیدواریم که مهرماه امسال همزمان با جشنواره موسیقی کودک شاهد انتشارش باشیم. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.