کتابهای درخواستی خود از کتابخانه مجلس را از طریق ایمیل دریافت کنید

محمد مداح، مدیر بخش دیجیتال سازی کتابخانه مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: از این پس کلیه کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت کتابخانه مجلس و جستجوی منبع موردنظر خود، نسخه دیجیتالی آن را از طریق پست الکترونیکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن درخواست و سپس دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام کتابخانه در راستانی سهولت دسترسی به منابع، کاهش هزینه‌ها و همچنین جلوگیری از اتلاف زمان محققین محترم بویژه شهرستانی‌ها انجام می‌شود.

مداح همچنین افزود: ایمیل در نظر گرفته شده برای درخواست منابع از طریق پست الکترونیکی icaliran@gmail.comآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت داریدمی‌باشد که کاربران می‌توانند با ارسال ایمیلی حاوی مشخصات کامل کتاب، منبع موردنظر خود را دریافت کنند. همچنین بدیهی است که اگر درخواست‌ها زیاد باشد این کار به نوبت انجام خواهد شد.

مدیر بخش دیجیتال سازی کتابخانه مجلس گفت: نکته دیگر آن است که کتاب‌های درخواستی، مربوط به چاپ‌های قبل از سال ۱۳۳۰ ش باشد و در این میان تفاوتی میان چاپ‌های سنگی و سربی نخواهد بود. این نکته به دلیل مسائل حقوقی رعایت خواهد شد، کما اینکه پایان نامه‌ها نیز از این طریق ارسال نخواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با این اقدام کتابخانه مجلس بتواند سهمی کوچک در پیشرفت و اعتلای سرزمین ایران داشته باشد.

شایان ذکر است کلیه نسخه‌های خطی کتابخانه مجلس را می‌توانید از درگاه آذرسا دریافت کنید. همچنین علاوه بر آن، کلیه چاپ‌های سنگی و سربی دیجیتالی موجود در کتابخانه مجلس از طریق همین درگاه قابل بازیابی و دانلود است، اما به منظور سهولت در سرویس‌دهی، در جدیدترین اقدام کتابخانه مجلس از طریق ایمیل نیز می‌توانید منبع مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درخواست و نسخه دیجیتالی آن را دریافت کنید.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.