کتاب ˈ بازنمایی ایران و اسلام در هالیوودˈ رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈناصر هاشم‌زادهˈ کارشناس سینما و منتقد در این مراسم گفت: سینمای هالیوود در دهه اخیر اصول اخلاقی را نشانه گرفته است و سعی دارد به اصول اخلاقی صورت دیگری ببخشد.

وی اظهار داشت: سینمای غرب علیه اسلام و دین تولید می شود؛این سینما اصول غیراخلاقی را ترویج می دهد و اسکار هم می گیرد.

این کارشناس سینمایی همچنین با انتقاد از عملکرد سینمای ایران در مقابل سینمای غرب گفت: بسیاری از آثار سینمایی ما حتی نمایش معناگرا متاثر از سینمای هالیوود است.

ˈمحمدهادی همایونˈ استاد دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این نشست گفت: کتاب بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود اثری است که می‌تواند به عنوان منبعی برای تحقیقات در عرصه سینمای هالیوود مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

همایون با بیان اینکه مسئله جدی در هالیوود دین است، تاکید کرد: هالیوود اسلام و به خصوص ایران را در آثار خود مورد توجه قرار می‌دهد که در این عرصه از بازسازی زندگی انبیا آغاز کرده تا به فیلم ˈالرسالهˈرسیده است.

نویسنده کتاب بازنمای ایران و اسلام در هالیوود نیز گفت: همیشه در طول تاریخ سینما به مسئله ˈدیگریˈ توجه شده و در این کتاب دیگری‌های مختلف در طول قرن ۲۰ از جمله ایران، روم و مسیحیان مورد بررسی قرار گرفته است.

عبدالله بیچرانلو افزود:در این کتاب سعی شده به این مقوله بپردازد که در رسانه‌های برون‌مرزی چه تصویری از کشور ارایه می‌شود و باتوجه به ابزار و رسانه‌هایی که داریم چگونه باید کشور را معرفی کنیم.

وی افزود: همچنین در این کتاب نظریه پژوهشگران عرصه رسانه که تحقیقاتی را بامحور فیلم‌های تولیدی در مورد ایران و اسلام انجام داده‌اند، مطرح شده است.

این مراسم در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

تهرام/۷۲۴۵/۵۶۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.