کتاب ˝سازشناسی موسیقی بوشهر˝ منتشر می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

به دو زبان انگلیسی و فارسی و با روز ملی خلیج فارس

کتاب ˝اهل ساز˝ به نویسندگی ˝محسن شریفیان˝ آهنگساز و پژوهشگر موسیقی بوشهر به چاپ دوم می‌رسد.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی گروه لیان، این کتاب که به “سازشناسی موسیقی بوشهر” پرداخته شده است، همزمان با روز ملّی خلیج فارس و به دو زبان انگلیسی و فارسی از سوی انتشار یافتنات داستان سرا و حمایت میراث فرهنگی استان بوشهر منتشر می گردد، الهه غریب‌زاده ترجمه و ویراستاری بخشی انگلیسی این کتاب را برعهده داشته است.

شریفیان در کتاب “اهل ساز” با توجه به سفرهای گوناگون به شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر به پژوهش و گردآوری اطلاعات دربارهٔ هر ساز و وسیله‌ای پرداخته است که به مفهوم عام، صوت موسیقایی تولید می‌کند، همه سازهایی که در این مجموعه به آن اشاره شده، در تاریخ و فرهنگ مردم بوشهر دارد و پیشینه آن حداقل به ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

بخش ساز موزه‌ی مردم‌شناسی بوشهر، هرچند کوچک، امّا یکی از تخصّصی‌ترین و کامل‌ترین موزه‌های ساز در ایران است که در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، چنان که باید، به آن پرداخته نشده است. کتاب حاضر، شکل تکامل‌یافته‌ی بروشور مفصّل این موزه است که برای اولین بار در سال ۱۳۸۴ به همراه سی‌دی مولتی‌مدیای آن انتشار یافت، امّا سرنوشت آن، همان حکایت موزه بود که چنان که باید، رسانه‌ای نشد و گستره‌ی انتشار یافتن آن فراتر از اقلیم جنوب نبود.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.