«کتاب بارقه امید» جوایز ستلایت را درو کرد

۲۷م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، برندگان این دوره جوایز سالانه ستلایت که از سوی آکادمی بین‌المللی مطبوعات اهدا می‌شود، یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) در مراسمی در بورلی هیلز معرفی شدند.
 

«کتاب بارقه امید» برنده پنج جایزه شامل بهترین فیلم سینمایی، کارگردان (دیوید ا. راسل)، بازیگر مرد (برادلی کوپر)، بازیگر زن (جنیفر لارنس) و تدوین (جی کسیدی و کریسپین استرادرز) شد.
 

این فیلم دربارهٔ مردی جوان به نام پت سولیتانو (با بازی کوپر) است که قبلا معلم بوده و مدتی را هم در یک موسسه بیماران ذهنی گذرانده است. پت پیش پدر و مادرش بازمی‌گردد و در همین حال می‌کوشد با همسر سابقش آشتی کند. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که پت با دختری اسرارآمیز به نام تیفانی (لارنس) که مشکلات خاص خودش را دارد، آشنا می‌شود.

رابرت دنیرو و جکی ویور دیگر بازیگران «کتاب بارقه امید» می باشند که ماه سپتامبر جایزه فیلم منتخب تماشاگران سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را دریافت کرد.
 

در دیگر بخش‌های این دوره جوایز ستلایت، آن هاتاوی برای «بینوایان»‌ جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برد و جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به خاویر باردم برای «اسکای‌فال» رسید.
 

جایزه بهترین فیلم بین‌المللی به طور مشترک به  «تسخیرناپذیر» از فرانسه و «پی‌یتا» از کره جنوبی اعطاء شد. «طلوع نگهبانان» بهترین فیلم انیمیشن شناخته شد و «Chasing Ice» جایزه بهترین مستند را گرفت.
 

مارک بول برای «۳۰ دقیقه بامداد» جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد و دیوید مگی برای «زندگی پی» برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.
 

دیگر برندگان بخش سینما عبارتند از بهترین موسیقی: الکساندر دپلا برای «آرگو»، بهترین فیلمبرداری: کلودیو میراندا برای «زندگی پی»، جلوه‌های تصویری: مایکل لانتی‌یری، کوین بیلی، رایان تادهوپ و جیم گیبز برای «پرواز»، طراحی هنری و طراحی صحنه: ریک کارتر، کرت بیچ، دیوید کرانک، لسلی مکدانلد برای «لینکلن» و طراحی لباس: مانون راسماسن برای «یک رابطه شاهانه».
 

آکادمی بین‌المللی مطبوعات در رشته‌های تلویزیونی و رسانه‌ای نیز جوایزی اهدا کرد.

در این مراسم همچنین جوایز دستاورد ویژه به چهره‌هایی چون ترنس استمپ، والتر مارچ، پل ویلیامز، بروس دیویسن، کوونژانی والیس بازیگر فیلم «جانوران محیط وحش جنوب» و بن زیتلین کارگردان «جانوران محیط وحش جنوب» اعطاء شد.
 

هالیوود ریپورتر / ۱۶ دسامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.