کتاب خوان دیجیتال برای نابینایان + تصاویر

۳۱فروردین۱۳،

“جیا منجین” طراح کره ای به تازگی دستگاهی جالب را ساخته است که به نابینایان اجازه خواهد داد تمامی کتاب ها و روزنامه های دنیا را به راحتی مطالعه کنند.

نابینایان با انکه از احترام بسیاری برخوردار می باشند اما بخشی محروم از جامعه را تشکیل می دهند به طوری که حتی یک روزنامه به خط بریل نیز برای آن هاوجود ندارد.

بسیاری از نابینایان خط بریل را بلد می باشند و گاها از ان برای خواندن کتاب هایی که به این خط نوشته شده است استفاده می کنند اما تعداد این  کتاب ها شاید سالانه از انگشتان یک دست تجاوز نکند به همین سبب حسرت کتاب خواندن هم به دل آن ها می ماند.

“جیا منجین” طراح کره ای به تازگی دستگاهی جالب را ساخته است که به نابینایان اجازه خواهد داد تمامی کتاب ها و روزنامه های دنیا را به راحتی مطالعه کنند. این دستگاه می تواند نوشته ها را به خط بریل تبدیل کند.

این دستگاه با صفحات تشخیص کلمه در زیرش کلمات را در هر زبانی تشخیص می دهد، سپس در پردازنده خود آن ها را به خط بریل ترجمه می کند. نکته جالب اینجاست که پس از ترجمه صفحه نمایش ژله ای آن حروف بریل را به نمایش می گذارد تا با لمس کردن نابینا متوجه تغییرات شود.

این دستگاه شاید در حد طرح باشد اما اگر به واقعیت بپیونند بسیاری از نابیناها می توانند تا سطح های عالی پیشرفت کنند چرا که در سطح های بالای درسی کتاب های بریل پیدا نمی شوند.

منبع:مشرق

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.