کتاب رویارویی آرمان شهر گرایان در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت

کتاب رویارویی آرمان شهر گرایان که به تبیین روابط ایران و آمریکا می پردازد در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از سوی انتشارات علمی و فرهنگی عرضه شده است.

به گزارشممتازنیوز، کتاب رویارویی آرمان شهر گرایان، نگرش های شایع واقع گرایانه و کنکاش های روشنفکری و علمی سده های اخیر را به چالش کشیده و خیلی از نقاط کور تئوریک را پوشش می دهد.
کتاب فوق را نعمت ا… مظفر پور نوشته و حمید مرعشی ترجمه آن را بر عهده داشته است
این کتاب، به ارزیابی دقیق دلیل رویارویی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و ایالت متحده امریکا با شناخت ماهیت سیاست خارجی آن ها می پردازد.
 در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: تفکیک «ایده» و «ماده» و تشبیه ایدئولوژی به اتاق فرمان و ماده منفعت، امنیت و نفوذ به صحنه عمل از یک سو و شناسایی سه هدفی بودن سیاست خارجی دو کشور از سوی دیگر و همچنین ارتباط و سنجش سازواری و ناسازواری دو عنصر ایده و ماده در سطح کلان و بهره گیری از روشن شناسی فقه سیاسی، برحسب تعریف جامع و مدقانه از ایدئولوژی، در مطالعه دو سیاست خارجی و تشابهات روشی و قالبی دو ایدئولوژی می تواند طرحی نو قلمداد شود.
گفتنی است انتشارات علمی و فرهنگی ۱۲۰ عنوان کتب جدید خود را در شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت عرضه کرده که از این میان ۱۰ عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی ترجمه شده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.