کتاب مدیریت بانکداری الکترونیکی انتشار یافت

۰۸م اسفند ،

بینا- کتاب مدیریت بانکداری الکترونیکی که چاپ آن به اتمام رسیده بود تجدید چاپ شده و در اختیار دانشجویان عزیزی است که قبلا برای تهیه آن تماس گرفته بودند.
در این کتاب می خوانیم.
بخش اول: بانک و بانکداری الکترونیکی
فصل اول: صنعت بانکداری الکترونیکی
فصل دوم: انتقال الکترونیکی وجوه
فصل سوم: بانکداری الکترونیکی بین بانکی در سطح جهانی
فصل چهارم: بانکداری الکترونیکی بین بانکی در سطح ملی
فصل پنجم: بانکداری الکترونیکی داخل بانکی
بخش دوم: مدیریت راهبردی، ریسک و امنیت در بانکداری الکترونیکی
فصل اول: عوامل مؤثر در پیکربندی و تدوین راهبرد در بانکداری الکترونیکی
فصل دوم: اصول مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیکی
فصل سوم: امنیت در بانکداری الکترونیکی

بخش سوم: فناوری‌های بانکداری الکترونیکی
فصل اول: بانکداری از طریق موبایل
فصل دوم: بانکداری بر اساس اینترنت
فصل سوم: بانکداری با استفاده از خود پرداز
فصل چهارم: بانکداری بر اساس پایانه‌های فروش
فصل پنجم: بانکداری تلفنی
فصل ششم: بانکداری خانگی و اداری
فصل هفتم: فناوری‌های کاربردی در بانکداری الکترونیکی

بخش چهارم: پرداخت الکترونیکی، مدل‌ها و چالش‌ها
فصل اول: پول الکترونیکی
فصل دوم: پرداخت الکترونیکی
فصل سوم: کارت
عنوان صفحه بخش پنجم: تجارت و بانکداری الکترونیکی
فصل اول: جایگاه بانکداری الکترونیکی در تجارت الکترونیکی
فصل دوم: تجارت الکترونیکی کاربردی

بخش ششم: مدیریت بازاریابی، مشتری مداری و کیفیت محصول‌ها و خدمات در بانکداری الکترونیکی
فصل اول: مدیریت بازاریابی در بانکداری الکترونیکی
فصل دوم: مدیریت ارتباط با مشتریان و اندازه‌گیری رضایت مشتری در بانکداری الکترونیکی
فصل سوم: مدیریت کیفیت خدمات بانکی

فهرست منابع
توسعه فناوری اطلاعات آثار و تبعات مثبتی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و جوامع بهره‌بردار از این فناوری‌ها گذاشته است.
تجارت نوین نیازمند ابزارها و زیر ساخت‌های مناسبی برای گسترش فرآیند‌های اقتصادی است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در مراودات تجاری، بانک‌ها می باشند. بانک‌ها با برقراری ارتباطات تنگاتنگ و نزدیک با مردم نقشی کلیدی را در عرصه تجارت بازی می‌کنند و به همین سبب همیشه در تلاش می باشند تا برای پیشی گرفتن از رقیبان، خدمات خود را در ابعاد کمی و کیفی گسترش دهند.
ورود بانک‌ها به عرصه بزرگ فناوری اطلاعات این امکان را برای آنها فراهم آورد تا جهش‌های چشمگیری برای ارائه و گسترش خدمات خود داشته باشند. آنها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی هر روز شیوه‌های تازهتری را به مشتریان خود معرفی می‌کنند تا مشتری سریع‌تر و بهتر از قبل خدمات مورد نیازش را دریافت کند. در واقع فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی به بانک‌ها در رسیدن به شعار همیشگی “مشتری محوری” کمک بزرگی کردند.
اتوماسیون سامانه‌های بانکی در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشتریان به بانک‌ها این فرصت را داد که ضمن ارائه خدمات مطلوب‌تر، اعتماد مشتریان را به استفاده از سامانه‌های الکترونیکی بانکداری افزایش دهد. جریان فناوری گرایانه در بانک‌ها حاکی از دغدغه، توجه و نگاه تازه‌ای در زمینه مسائل اقتصادی، تجاری و به تبع آن مسائل بانکی می‌باشد. نباید این مسئله را از ذهن دور ساخت که تحولات معاصر جهانی به خصوص در عرصه اقتصاد حاصل همگرایی جریان‌ها و مسائل گوناگونی است و در این بین بانکداری نیز از تحولاتی همچون انقلاب اطلاعات، جریان سرمایه، تحولات فناوری و تحولات سازمانی بی‌تأثیر نبوده است. بانکداری الکترونیکی به عنوان یک مفهوم عام در توسعه دیجیتالی خدمات بانکداری به شمار می‌رود و به همین سبب ممکن است در شناخت آن جزئی‌نگری‌ها و استنباط‌های شخصی تأثیرگذار باشد. مفهوم بانکداری الکترونیکی و کارایی‌های آن، برای بسیاری از اشخاص هنوز به طور کامل شناخته شده نیست و به همین سبب هم بهره‌برداری بهینه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای توسعه‌ آن صورت نمی‌گیرد.
از سوی دیگر چالش مدیریت همیشه بهره‌برداری از نظام‌ها و فناوری‌های نو را با مشکلات و مسائل مختلفی رو‌به‌رو ساخته است. رسیدن به رویکرد جامع و کلان در مدیریت بنگاه‌های مالی می‌تواند زمینه‌ساز تحول و گرایش عمومی به کاربرد بانکداری الکترونیکی باشد.
این کتاب سعی دارد نگاه جامعی به همه مسائل و چالش‌های حوزه بانکداری الکترونیکی داشته باشد و به عنوان منبعی کاربردی مورد استفاده مدیران بانک‌ها، روسای شعبه‌ها، کارشناسان بانکی، دانشجویان و همه علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص بانکداری الکترونیکی قرار گیرد. مؤلفان کتاب ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی بزرگان و پیشکسوتان بانکی امیدوارند از راهنمایی‌های ارزنده و راهگشای خوانندگان این کتاب بهره‌مند شوند.
این کتاب توسط فرشته ضرابیه و سهیلا سلطانی و فرنود حسنی تدونی و توسط انتشار یافتنات سبزان و در ۵۴۴ صفحه به چاپ رسیده است و برای تهیه آن می توان با شماره تلفن ۸۸۸۴۷۰۴۴ تماس گرفت.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.