کتاب مستطاب خرپژوهی در راه بازار نشر

کتاب «مستطاب خر پژوهی» با قلم ابوالفضل زرویی‌نصرآباد که به بررسی نقش «خر» در ادبیات فارسی، امثال الحکم، کتاب‌های دینی، حکایت‌های منظوم و حکایت‌های نثر دارد به زودی منتشر می‌شود.

ابوالفضل زروئی نصرآباد، درباره آثار زیر چاپ و ارسال شده برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد، بیان داشت: کتابی از بنده به زودی منتشر می‌شود که کار حروف‌چینی آن نیز به اتمام رسیده و در دست آماده‌سازی است و «خاطرات سر پروفسور حسن علی‌خان مستوفی» نامگذاری شده است.

ارسال کتاب «خاطرات سر پروفسور حسن علی خان مستوفی» برای اخذ مجوز به ارشاد

وی با بیان اینکه این اثر اکنون در دست نمونه‌خوانی و آماده‌سازی است، اضافه کرد: کتاب «خاطرات سر پروفسور حسن علی خان مستوفی» به زودی از سوی انتشارات «نیستان» برای اخذ مجوز نشر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌شود.

زروئی نصرآباد ادامه داد: این کتاب یک اتوبیوگرافی و زندگینامه سیاسی، هنری و فرهنگی یک شخصیت خیالی است که در نقاط مختلف تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور در دوران معاصر ایفای نقش می‌کند و در واقع یک نگاه طنزآمیز است.

 کتاب «مستطاب خرپژوهی» به زودی منتشر می‌شودزروئی نصرآباد ادامه داد: کتاب «مستطاب خر پژوهی» کتابی بود که سال‌ها پیش بنده به پیشنهاد «سیدفرید قاسمی» که از پژوهشگران حوزه مطبوعات است نگارش آن را آغاز کردم و شخصی با نام خانم «فرشادمهر» متون پژوهشی و کارهای تحقیقی آن را آماده‌سازی و انجام داده‌ است.

 

وی با بیان اینکه چندی پیش قرار بر این شد تا کتاب «مستطاب خرپژوهی» به صورت کتابی مجزا منتشر شود، افزود: در این اثر به بررسی نقش «خر» در ادبیات فارسی، امثال الحکم، خر در کتاب‌های دینی، حکایت‌های منظوم و حکایت‌های نثر درباره «خر» پرداخته‌ام به گونه‌ای که حتی در این کتاب ضرب‌المثال‌های مرتبط با خر و خرهای معروف تاریخ را نیز بیان کرده‌ام.

زروئی نصرآباد بیان کرد: کتاب «مستطاب خر پژوهی» یک مجموعه کاملی است که در آن زندگی خر در ادب، هنر، فرهنگ و دین بیان شده است این اثر هم از سوی انتشارات «نیستان» منتشر می‌شود.

 عدم اخذ مجوز از سوی وزارت ارشاد برای تجدید چاپ کتاب «تذکره المقامات»
وی درباره دیگر اثر زیر چاپ خود، بیان کرد: چندی پیش کتاب «تذکره المقامات» توسط ۲ ناشر اعم از «گل آقا» و «نیستان» برای تجدید چاپ و اخذ مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است اما هنوز نظری گویا درباره این اثر اعلام نشده است.

این نویسنده گفت: این اثر چندین سال نایاب بود و به همین منظور برای اخذ مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شده تا پس از اخذ مجوز تجدید چاپ شود.

وی اضافه کرد: چند سال گذشته کتاب «تذکره المقامات» از سوی مؤسسه گل‌آقا برای نخستین ‌بار چاپ شد که گردآمده مجموعه نوشته‌هایی است که به عنوان «تذکره المقامات» در هفته‌نامه گل‌آقا سال ۷۰ _ ۷۱ چاپ می‌شده و در سال ۷۶ این مؤسسه آن را به چاپ رساند و سریع هم همه نسخه‌های آن به اتمام رسید اما هیچ‌گاه تجدید چاپ نشد.

زروئی نصرآباد ادامه داد: اخیراً هر ۲ ناشر یعنی «گل آقا» و «نیستان» ابراز تمایل کردند که این کتاب را با دو ماهیت مجزا تجدید چاپ کنند یعنی مؤسسه «گل آقا» با همان محتوای چاپ قدیمی آن را تجدید چاپ کند و انتشارت «نیستان» علاوه بر محتوای کتاب «تذکره المقامات»، محتوای سایر آثاری که از بنده توسط این انتشارات منتشر شده بود را در در قالب یک کتاب منتشر کند که همچنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی‌مانده است.

وی افزود: آنگونه که مؤسسه «گل‌آقا» به بنده عنوان کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چاپ این اثر موافقت نکرده است و دلیل این امر را هم بنده دقیق نمی‌دانم اما انتشارات «نیستان» تصمیم داشت که کتاب «تذکره المقامات» را برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد ارسال کند اما تصور نمی‌کنم که این انتشارات هم هنوز جواب گرفته باشد.

این نویسنده در پایان گفت: اکنون به نگارش هیچ اثری نمی‌پردازم و بیشتر به اصلاح و ارائه کارهای قدیمی مشغول هستم.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.