کتاب مقاله‌های سمینار بازار تئاتر کودک و نوجوان منتشر می‌شود

۱۸خردادماه،

عناوین مقاله‌های پذیرفته شده در دومین سمینار «نگاهی به تئاتر کودک و نوجوان امروز» اعلام شده است و این مقاله‌ها در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دومین سمینار «نگاهی به تئاتر کودک ونوجوان امروز» با تمرکز بر تاثیرات کاربردی درام بر دنیای کودک و نوجوان و با هدف ارتقا سطح آگاهی‌های متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.
دبیر دومین سمینار «نگاهی به تئاتر کودک و نوجوان» دکتر قطب‌الدین صادقی است و علاوه بر وی، دکتر اکرم قاسمپور و دکتر یدالله آقا عباسی اعضای هیات علمی، این سمینار محسوب می‌شوند که پس از بررسی مقاله‌ها ۱۱ اثر را معرفی کردند.
«بررسی نمایش‌نامه‌های کودک و نوجوان انتشار یافته در تهران ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰» نوشته هما جدیکار و لاله خسروی، «نمایش، ابزار آموزش تاریخ به دانش‌آموزان» نوشته منوچهر اکبرلو، «دست‌رسی آسان به نمایش برای همه کودکان یا نمایش به روایت کودک شما» اثر داوود کیانیان، «بررسی عناصر بدیهی سازی در تئاتر خیابانی و نقش آن در ارتقا آگاهی‌های عمومی کودکان و نوجوانان» نوشته فائزه فیض و «شیوه‌های تربیتی و آموزشی در تئاتر کودک و نوجوان» نوشته حسین فدایی حسین از جمله این مقاله‌ها است.
براساس این خبر، «تئاتر کوچک‌سالان، معیارهای ساخت، عناصر ارزیابی (بررسی آسیب‌شناسانه نمایش‌نامه نویسی کودکان و نوجوانان در ایران)» اثر بهرام جلالی‌پور، «فنون و جایگاه ادبیات نمایشی در تئاتر کودک و نوجوان» نوشته کریم خاوری، «شیوه اجرای خلاقانه بر اساس بداهه‌پردازی در تئاتر محیطی» نوشته اکرم ابوالمعالی، «تئاتر خیابانی و نقش آن در آموزش و پرورش نقاد» اثر دکترنرگس شیخ سفلی، «فرازهایی از تاثیرات مظاهر عامیانه و فولکوریک کودکان و نوجوانان ایرانی در پیدایش ایده و اندیشه خلاق نقاد» اثر نیایش پورحسن و «کاربردهای درام در تئاتر معلولان» نوشته مهناز حسن پور نیز در بازار تئاتر کودک و نوجوان به علاقه‌مندان ارایه می‌شود.
این مقاله‌ها در قالب کتاب از سوی مرکز ملی اسیتژ به چاپ می‌رسد. همچنین کتاب مجموعه مقاله‌های اولین سمینار«نگاهی به تئاتر کودک و نوجوان امروز» هم‌زمان با برگزاری بازار رونمایی می‌شود.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از ۸ تا ۱۲ تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.