کتاب کمیاب «اسکار وایلد» پس از ۷۸ سال به کتابخانه بازگشت

کتابی از اسکار وایلد که در سال ۱۹۳۴ از کتابخانه‌ای در شیکاگو به امانت گرفته شده بود، پس از ۷۸ سال دوری به این کتابخانه بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کتابی از اسکار وایلد که در سال ۱۹۳۴ از کتابخانه‌ای در شیکاگو به امانت گرفته شده بود، پس از ۷۸ سال دوری به این کتابخانه بازگشت.

هرالد هافمن در حین جستجوی ارثیه به جا مانده از مادرش کتابی با آرم کتابخانه شیکاگو را پیدا می‌کند. این یکی از نسخه‌های کمیاب رمان «تصویر دوریان گری» اسکار وایلد بود که در سال ۱۸۹۱ منتشر شده بود.

هافمن به دلیل ترس از جریمه سنگین کتابخانه در ابتدا با مسئولان کتابخانه تماس می‌گیرد تا از میزان جریمه اطلاع پیدا کند. وی از مسئولان کتابخانه می‌پرسد«آیا به دلیل این تاخیر طولانی من را دستگیر می‌کنید؟»

مسئولان کتابخانه عنوان می‌کنند که کتابخانه در حال اجرای طرحی است و در آن به مدت سه هفته کسانی که کتابهای خود را با تاخیر تحویل دهند، جریمه نمی‌شوند. در غیر این صورت هافمن مجبور بود ۶۰۰۰ هزار دلار جریمه پرداخت کند.

در آخرین عفو عمومی که ۲۰ سال پیش در آمریکا برای کسانی که در باز پس دادن کتابها تاخیر داشتند انجام شد، نزدیک به ۷۷ هزار کتاب جمع آوری شدند.

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد که به نام هنری اسکار وایلد معروف است، (۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ تا ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰)، شاعر، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و نویسنده داستان‌های کوتاه ایرلندی بود. وی در دوران کوتاه فعالیت خود آثار هنری فراوانی خلق کرد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.