کدامیک از اعضای شورای شهر تهران، در لیست چمران حضور دارند؟

۰۲خردادماه،

در حالی که امروز نتایج صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تهران اعلام و بزودی تکلیف کلیه رد صلاحیت شدگان مشخص می‌شود، تدوین لیست‌های انتخاباتی ۳۱ اسمی هم مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارد.

رسیدگی به اعتراض کسانی که از سوی هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده و شکایت خود را به هیئت عالی نظارت استان ارائه داده‌اند، تا تاریخ سوم خردادماه ادامه یافته و طبعا هیئت نظارت تا امروز، چهارم خردادماه نظر خود را برای داوطلبان رد صلاحیت شده هیئت‌های اجرایی به فرمانداری در شهرها اعلام می‌کند.

 مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران که در این چهارمین دوره انتخابات شوراها هم همچون دوره قبل، سرلیست ائتلاف آبادگران ایران اسلامی است، دربارهٔ جزییات لیست انتخاباتی موسوم به این گروه که هم اکنون هم بیشترین کرسی‌های شورای شهر سوم را به خود اختصاص داده‌اند، به ایسنا گفت: لیست آبادگران آماده است، اما کار بیشتری روی این لیست انجام می گردد تا بتوانیم یک لیست مشترک ارائه کنیم.

وی ادامه داد: تعدادی از کاندیداهای دیگر جبهه‌ها و گروه‌های شرکت کننده در انتخابات شوراها وجود دارند که تلاش می‌کنیم بعضی از این اشخاص را هم در لیست بگنجانیم و به این ترتیب ان شاء‌الله بتوانیم یک لیست مشترک ارائه کنیم.

کدامیک از اعضای شورای شهر تهران، در لیست چمران حضور دارند؟

چمران با بیان اینکه محوریت این لیست مشترک اعضای شورای دوم و سوم می باشند، گفت: آن دسته از اعضای شورای شهر تهران که در هر دو دوره شورای دوم و سوم حضور داشته‌اند برای حضور در این لیست مشترک دعوت شده‌اند.

به گفته وی، در این لیست مشترک از تخصص‌های متفاوتی نظیر حقوقدانان، پزشکان و حتی کارگران، اشخاصی حضور خواهند داشت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: از میان کاندیداهای اصناف دیگر هم حتما یکی دو نفر را در لیست مشترک خود قرار می دهیم.

جناح ها به سهم اندک از لیست مشترک قناعت می کنند؟

به گزارش ایسنا، به این ترتیب حضور خسرو دانشجو، حسن بیادی، رسول خادم، حبیب کاشانی و عضو کهنسال و ساکت شورای شهر تهران، عباس شیبانی در لیست آبادگران قطعی به نظر می‌رسد. چراکه این اشخاص در هر دو دوره شورای دوم و سوم حضور داشته اند.

اما ارائه یک فهرست مشترک برای انتخابات شورای شهر تهران شاید ادعایی است که چندان هم دست یافتنی نباشد، چراکه هر لیست انتخاباتی تنها ۳۱ نفر را به مردم معرفی می‌کند که به این ترتیب، سهم هر گروه یا جبهه یا قشر و صنفی اعم از نزدیکان دولت، نزدیکان شهردار تهران، جبهه آبادگران، هنرمندان، ورزشکاران و سایر اصناف به یک یا دو کرسی محدود می‌شود.

این در حالیست که شمار نزدیکان تراز اول دولتی کاندیدای شورای شهر تهران، از پروین احمدی‌نژاد، خواهر رییس جمهور گرفته تا وزرای پیشین و سایر مقامات سابق دولتی دست کم به حدود ۱۰ تن می‌رسد، هر چند که پروین احمدی‌نژاد هنگام ثبت نام اعلام کرده که در لیست مردم حضور می‌یابد!

ضمن اینکه نزدیکان قالیباف، شهردار تهران هم در این انتخابات کم نیستند و حتی بعضی از معاونان و مشاوران او برای اینکه امکان کاندیداتوری داشته باشند، تا آخرین روز این دوره مدیریت شهری با قالیباف نماندند و پیش از ثبت نام استعفا کردند و به همین خاطر، بعید به نظر می رسد که به حضور یکی دو نفر از همفکران خود در لیست مشترک چمران قناعت کنند.

از سوی دیگر چهره‌های ورزشی و فرهنگی متعددی متقاضی تصدی کرسی های سبز خیابان بهشت می باشند. ضمن اینکه جمعیت اعوان و انصار مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران هم که تصمیم‌گیر نهایی دربارهٔ لیست مشترک انتخابات پارلمان شهری تهران است، کم نیست.

علاوه بر این، جناح اصلاحات هم سوای کسانی که هنوز تکلیف تایید صلاحیت شان مشخص نیست، نامزدهایی دارد که اگرچه انتخابات شورا سیاسی نیست، اما قطعا همچون دوره سوم شورای شهر، لیست جداگانه ای ارائه می کنند.

اما در شرایط موجود حتی سوای جناح اصلاحات، بعید به نظر می رسد که گروه های مختلف اصولگرایان هم ظرف یک هفته آینده به اجماع برسند و به ذکر یکی دو اسم در لیست مشترک بسنده کنند. با این حال قضاوت نهایی در این باره، پس از اعلام نتیجه رایزنی ها شدنی است.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.