کدامیک فلج نماینده اقتصاد است:‌ گرانی ارز یا عدم ثبات قیمت ها !!؟

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

چکیده: با توجه به نوسانات قیمت ارز طی ماه های پیش تنها یک پرسش برای اقتصاد بیمار ایران قابل طرح است که آیا گرانی ارز اقتصاد ما را فلج نموده یا نوسانات قیمت ارز که در بعضی روزها از ۱۰% نیز عبور می نماید.

ارانیکو: با توجه به نوسانات قیمت ارز طی ماه های پیش تنها یک پرسش برای اقتصاد بیمار ایران قابل طرح است که آیا گرانی ارز اقتصاد ما را فلج نموده یا نوسانات قیمت ارز که در بعضی روزها از ۱۰% نیز عبور می نماید. اگر در جایگاه یک تولید نماینده قرار گیریم گرانی قیمت ارز شاید ارزش سرمایه در گردش واحد تولیدی را کاهش داده و توان قیمت گذاری و فروش آن را مورد تزلزل قرارداده است اما نوسانات نرخ ارز رکودی مرگبار توام با ضررهای غیر قابل جبران را تحمیل نموده است.

مسئولین اقتصادی کشور را تنها به تصور مدیریت یک کارخانه تولیدی متوسط در ایران دعوت می کنیم و از وی انتظار داریم تا با تحمل بها های هدفمندی یارانه ها، گرانی نرخ ارز، تامین مواد اولیه با توجه به تحریماتی بانکی و … ،‌ دوندگی بین سازمان ها، بانک ها و اتاق ها برای دریافت مجوزها یا ارز مورد نیاز، گستردگی و تنوع قوانین مصوب که عمر آنها به یک ماه نمی رسد، محدودیت های وارداتی مواد اولیه و صادراتی محصولات تولیدی و هزاران عامل دیگر نوسانات بازار ارز را چنان مدیریت نمایند که آن واحد تولیدی به تعطیلی کشیده نشود.

این فشارها را تنها زمانی باید تحمل نمود که می بینی و می دانی که چه بسیار سوداگرانی به واسطه این نوسانات طی یک یا دو روز حاویی خود را با سودهای ۱۰ تا ۲۰ درصدی همراه نموده اند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.