کدام‌یک قوی‌تر است، ببر بنگال یا شیر سلطان؟ / عکس

ببرها و شیرها هردو به یک خانواده تعلق دارند، اما جدای از شکل ظاهری، رفتار اجتماعی آنها بسیار متفاوت است. ببرها انفرادی زندگی می‌کنند و به شکار می‌روند، درحالی‌که شیرها گروهی زندگی می‌کنند و به شکار می‌روند.
برخلاف تصور عموم مردم، ببرها جثه و قدرت بیشتری نسبت به شیرها دارند. در آن میان، ببرهای سفید بنگال به خاطر یک جهش ژنتیکی، رنگ سفید و جثه بزرگ‌تری نیز نسبت به ببرهای معمولی پیدا کرده‌اند. متاسفانه فقط چند صد قلاده از ببرهای سفید باقی مانده که اغلب آن‌ها در مناطق حفاظت‌شده حیات‌وحش زندگی می‌کنند.
برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ‌تر،اینجا را کلیک کنید.

۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۲۴نظر ثبت شده
  1. عالم:

    این سوال جوابی نداره چون باید شرایط هر دو حیوون یک سان باشه پیر یا جوان بودن یا سیر یا گشنه بودن یا در قفس یا آزاد بودن

  2. فرزاد رشیدی:

    از یک طریق می شود که درست فهمید که کدام حیوان قوی است شیر ماده را همرای ببر ماده در مبارزه بی اندازند شیر نر یال دارد.

  3. فرزاد فریدی:

    شیر اگر سلطان جنگل است پس چرا به تنهایی زنده گی کرده نمی تواند ببر ها هم اگر گروهی زنده گی میکردند میتوانستند که یک فیل را شکار کنند.

  4. فرزاد رشیدی:

    شیر اگر سلطان جنگل است پس چرا به تنهایی زنده گی کرده نمی تواند ببر ها هم اگر گروهی زنده گی میکردند میتوانستند که یک فیل را شکار کنند.

  5. فریدون:

    شیرقدرت بدنی بسیاربالایی داره قدرت ضربش۴۲۰کیلوه اگریه ضربه به سرببربزنه احتمال داره ببر خونریزی مغزی بکنه وببرازنظرچابکی ودرگیری ازشیرکمی جلوتر ۲

  6. فرزاد رشیدی:

    شیر را گربه سان میگویند کدام کربه سان یال دارد اصلا ببر گربه سان است.

  7. فرزاد رشیدی:

    ببر قوی است چون به تنهایی زنده گی میکند.

  8. خسرو ایران:

    شییییییییر

  9. محمد:

    ببر قویتره حیف که ببرهای مازندران منقرض شدن قوی ترین گونه ببرها ببر مازندران بود اگه بود شیرها حرفی برای گفتن نداشتن

  10. صديق:

    با عرض سلام، به نظر من شیر قویتر است چرا که سلطان جنگل است

  11. نعیم:

    به نظر من شیر قوی تره, شیر تنها حیوانیه که حیواناتی مثل کرگدن, زرافه, گورخر و … رو شکار میکنه و دارای ترسناک ترین صدای غرش در بین همه ی حیوانات هستش. سلطان حیوانات فقط شیر نر هستش.

  12. امیر:

    شیرنر برتری کامل نسبت به ببر داره.تجربه چندسالم که راجع به شیروببر دارم اینو ثابت میکنه.

  13. امیر:

    شیرنر ازهمه نظر برتری کامل نسبت به ببرنر داره.درکل ببرنر زورش خیلی برسه به شیرماده وگرنه ببر درمقابل شیرنر مثل گربه و پلنگ میمونه.پس هیچوقت ببرو با شیرنر مقایسه نفرمایید.

  14. علی:

    کلیه کلیپها،شبیه سازیها،نظرات دانشمندان حکایت از یک مطلب داره،ببر اگه موفق به غافلگیر کردن شیر بشه میتونه شیرو بکشه،چون عادت به حمله از پشت داره،ولی در نبرد روبرو،اگر نبرد طولانی بشه،شیر ببرو نفله میکنه،اون دوستی هم که میگه وزن ببر دو برابر شیر هست حرفشون اغراق امیزه،شیر نر بربر یا نژاد کیپ،از تمامه نژادهای ببر بزرگتر و تقریبا هم وزنه ببر سیبری هست (ببر سیبری بزرگ حدود ۳۰۰ و نر بربر ۲۵۰ کیلو وزن داره)

  15. رضا:

    دوستان دقت کنید در این مورد نژاد دو حیوان همچنین پیر یا جوان بودن دو حیوان در مبارزه تاثیر بسزایی دارد اما احتمال پیروزی شیر در نبرد با ببر بیشتر است زیرا اولا ببر وزن سنگینی دارد دوما جنبه مبارزه طلبی ببر کمتر از شیر است سوما شیر از چابکی و عضلاتی بهتر نسبت به ببر برخوردار است ولی در این میان قدرت بدنی ببر را نباید نادیده گرفت.اکثر فیلم های تکثیر شده از نبرد این دو گربه توسط کشورهای کره و چین می باشد و با توجه به اینکه ببر یکی از سمبل های آنان به شمار رفته و تقدس ویژه ای در میان آنان دارد اکثرا ببرهایی آماده و جوانی را با شیرهایی پیر و کم جان به مبارزه می اندازند تا نمادشان را یرتر از نماد کشورهایی چون ایران و انگلستان جلوه دهند همانطور که بیشتر ما ایرانیان این حس را نسبت به شیر داریم.

    • صديق:

      با عرض سلام به فکر من شیر قویتر است نسبت به ببر. به چی علت گفتند شیر سلطان جنگل است؟

  16. aa:

    اخه مگه شما عقل ندارین که میگین شیر سر تره عزیزم وزن ببر ۲برابر شیر سایز دندوناشم بیشتره فقط یه پنجش شیرو میندازه چه برسه به…

  17. بهلولی:

    ببر قوی تر است

  18. سسس:

    سلام.تو باغ وحش آنکارا و باغ وحش کره جنوبی و باغ وحش چین ببر تونسته براحتی شیر رو بکشه و از نظر آناتومی وتوانایی و قدرت علمی ثابت شده که ببر کاملا برتره نسبت به شیر.

  19. ببر:

    شیر فقط شیر

  20. نام ندارم:

    بنظر من شیر قوی تره

  21. پارسا:

    شیر قوی تر است

  22. محمد:

    ببر قویتر است

    • امید:

      دوستان من در حدود ۸-۹ سال روی قضیه مذکور فکر کردم وحالا عقلانی ترین نظریه ممکن در وبلاکم هست اگر میشه ی سر به من بزنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.