کدام اخبار قیمت دلار را کاهش داد؟

یک معامله‌گر بازار آتی سکه سه خبری که روز گذشته منجر به افت قیمت دلار و سکه شد را تشریح کرد و گفت: به دلیل جلسه دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بورس اوراق مثبت و در مقابل بازار سکه آتی منفی شد.

به گزارش ممتازنیوز، پیمان حدادی در گفت‌وگو بافارس در خصوص دلایل کاهش قیمت سکه و دلار اظهار داشت: در حال حاضر دلار حدود ۲۴۷۰ تومان معامله می‌شود و سکه ۹۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که سه دلیل اصلی برای کاهش نرخ دلار وجود دارد.

وی افزود: روز گذشته وقتی در اتاق بازرگانی اعلام شد که بورس ارز از دستور کار خارج شده و در اولویت نخست بانک مرکزی نیست موجب افزایش قیمت شد ولی پس از آن پور ابراهیمی عضو شورای عالی بورس و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی این مسئله را تکذیب و اعلام کرد سامانه معاملاتی بورس ارز آماده و حتما راه اندازی می‌شود. بر این اساس این یکی از دلایلی شد که قیمت دلار کاهش یابد زیرا تصور فعالان این است که با شروع معاملات بورس ارز باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

این معامله‌گر بازار سکه آتی در خصوص سایر دلایل مؤثر در افت قیمت دلار تصریح کرد: خبر راه‌اندازی پورتال ارزی از ابتدای مهر که از سوی رئیس کل بانک مرکزی اعلام شده بود نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر است، زیرا قرار است از این طریق دلاری که ثبت سفارش می‌شود ردیابی شده و مشخص خواهد شد کجا می رود. سومین عامل در کاهش قیمت دلار، انتشار یک خبر از سوی یک مقام بانک مرکزی مبنی بر کاهش شدید قیمت دلار در هفته آینده بود.

حدادی بیان کرد: با توجه به سه دلیلی که گفته شد در حال حاضر با افت قیمت دلار و سکه نسبت به دیروز مواجهیم.قیمت سکه ۱۵ هزار تومان کاهش یافته و حدود ۹۴۰ هزار تومان در بازار نقد معامله می‌شود. همچنین، امروز جلسه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران است و باعث شده بورس اوراق مثبت و در مقابل سکه منفی شود.
وی در پایان اعلام کرد، با توجه به مسائل تکنیکالی و مواردی که گفته شد پیش بینی می‌شود سکه طی دو سه روز آینده کاهشی باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.