فروردین ۱۴۰۳
دنیای مجازی ساخته شده توسط “بازیهای رایانهای” مانند هر چیز دیگر، دو روی سکه دارد از یک سو می تواند با بهره گیری درست و مفید به بعضی از جنبههای یادگیری کمک کند و هم از سوی دیگر با استفاده نادرست و نابجا اثرات جبران ناپذیری را از خود بجا بگذارد.
وی ادامه داد: از سن ۳تا ۴ سالگی می توان بازیهای کامپیوتری را آغاز کرد اما قطعاً باید بازیهایی برای فرزندانمان انتخاب شود که به رشد خلاقیت و یادگیری کودک کمک کند و هرگز اجازه ندهیم که مدت استفاده از آن تا دوران ابتدایی بیشتر از نیم ساعت شود و بعد از دوران ابتدایی هم بهتر این ا ست که زمان استفاده کودک در اکثر یک ساعت آن هم بعد از انجام تکالیفش به عنوان پاداش باشد نه موقع شب و قبل از خواب چرا که ممکن است خواب آرام کودک را آشفته کند.
وی ادامه داد: بازی های بنگی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چراکه علاوه بر معایب بازی های معمولی همچون کاهش ارتباطهای اجتماعی و یاد نگرفتن تاملهای مانند قهر، آشتی، حرف زدن و… به زیانهای مخرب تری همچون کاهش وجدان اخلاقی، کاهش عاطفه و حساسیت به تصاویر خشن، بروز رفتارهای پرخاشگرانه مخصوصاً در زمان عصبانیت منجر می گردد که این امر به ضرر کودکان است.
وی افزود: بهتر این است که استفاده از بازیهای رایانه ای را به تناسب سن به نیم ساعت تا یک ساعت در روز محدود کنیم و بیشتر فرزندانمان را تشویق به بازی و ارتباط گرفتن با دیگران البته در فضای کنترل شده و مانند مجتمع ها تشویق کنیم./
انتهای پیام/
باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com