کدام بانک‌های ایرانی بیشترین دارایی را دارند؟

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

اقتصاد > بازار مالی – ایسنا نوشت:

گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور، در فهرست ۵۰۰ شرکت پرفروش ایرانی ۲۲ نماینده دارد؛ در این میان سه بانک ملت، تجارت و پارسیان در فهرست ۱۰ شرکت نخست قرار گرفته‌اند و به ترتیب در رتبه‌های ششم، هشتم و نهم ایستاده‌اند.

بانک ملت در جدول مربوط به شاخص «بیشترین دارایی» نیز در صدر فهرست قرار دارد. این بانک در شاخص‌های بیشترین میزان ارزش افزوده و بیشترین اشتغالزایی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

همچنین نام بانک تجارت در جدول‌های مربوط به شاخص «بیشترین دارایی» و ۱۰ شرکت پیشرو در جایگاه سوم دیده می‌شود. بانک پارسیان نیز چهارمین شرکت ایران از لحاظ بیشترین دارایی است.

سایر بانک‌های برتر

هولدینگ بانک صادرات ایران، چهارمین عضو گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» است که نام آن در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران درج شده است. این بانک در فهرست کلی، با هفت پله سقوط نسبت به سال قبل در رده چهاردهم قرار دارد. بانک صادرات در جدول‌های مربوط به «بیشترین دارایی» و «بیشترین اشتغال‌زایی» به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.

هولدینگ بانک مهر اقتصاد، عضو بعدی این گروه است و در فهرست کلی نیز با یک رتبه سقوط نسبت به سال قبر در جایگاه هفدهم دیده می‌شود. این بانک همچنین در شاخص «بیشترین دارایی» در رده هفتم قرار دارد.

دو بانک پاسارگاد و قوامین، جایگاه ششم و هفتم خانواده بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده‌اند. این دو بانک در فهرست کلی در رده‌های ۲۰ و ۲۴ قرار دارند. بانک پاسارگاد نسبت به سال قبل سه پله صعود را تجربه کرده و جایگاه بانک قوامین تغییری نداشته است. این دو بانک در جدول مربوط به شاخص «بیشترین دارایی» نیز به ترتیب در جایگاه ششم و نهم ایستاده‌اند.

رده‌های هشتم و نهم این گروه در اختیار دو بانک سامان و اقتصاد نوین است. آنها در فهرست کلی به ترتیب با پنج پله صعود و دو پله سقوط، در جایگاه ۳۴ و ۳۵ دیده می‌شوند. بانک اقتصاد نوین در فهرست بیشترین دارایی نیز رده دهم را به خود اختصاص داده است.

بانک آینده دهمین عضو گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری است که نام آن در فهرست ۵۰۰ شرکت پرفروش ایرانی دیده می‌شود. این بانک در فهرست کلی در رده سی و هفتم قرار دارد. بانک آینده در فهرست سال گذشته حضور نداشته است.

دو بانک رفاه کارگران و صنعت و معدن در رده‌های ۱۱ و ۱۲ این گروه قرار دارند. آنها در فهرست کلی جایگاه ۴۱ و ۴۶ را به خود اختصاص داده‌اند. رتبه بانک رفاه کارگران، نسبت به سال قبل تغییری نکرده اما بانک دیگر ۹ پله صعود را تجربه کرده است.

رده‌های ۱۳ تا ۱۵ گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری را بانک‌های سرمایه، انصار و سینا به خود اختصاص داده‌اند. این سه بانک در فهرست کلی به ترتیب با ۱۵، ۴ و ۵ پله صعود، در جایگاه ۵۱ تا ۵۳ ایستاده‌اند.

هولدینگ بانک شهر، شانزدهمین عضو این خانواده است که در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر حضور دارد. این بانک با ۱۷ پله صعود نسبت به سال قبل در جایگاه ۵۹ قرار گرفته است. بانک شهر در شاخص «بیشترین صعود در رتبه فروش» در رده چهارم و در فهرست ۱۰ شرکت پیشرو در رده ششم دیده می‌شود.

هولدینگ بانک‌ دی، رده هفدهم گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده است. این بانک در فهرست کلی با ۵۳ پله صعود در جایگاه ۶۷ قرار دارد. بانک دی در جدول‌های مربوط به دو شاخص «بیشترین رشد فروش» و «بیشترین صعود در رتبه فروش» به ترتیب در رده‌های اول و دوم ایستاده است.

بانک‌های کارآفرین و گردشگری در رده‌های ۱۸ و ۱۹ این گروه دیده می‌شوند. آنها جایگاه ۷۵ و ۱۲۱ فهرست کلی را به خود اختصاص داده‌اند. جایگاه بانک کارآفرین نسبت به سال قبل تغییری نداشته اما بانک گردشگری ۲۰ پله صعود را تجربه کرده است.

رده‌های ۲۰ و ۲۱ گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، در اختیار دو بانک ایران زمین و توسعه تعاون قرار گرفته است. آنها در فهرست کلی به ترتیب با ۴۳ پله صعود و هشت پله سقوط، در جایگاه ۱۴۵ و ۱۸۱ ایستاده‌اند.

آخرین عضو این خانواده که نام آن در فهرست ۵۰۰ شرکت پرفروش دیده می‌شود، بانک حکمت ایرانیان است که با دو پله سقوط نسبت به سال قبل در جایگاه ۲۵۴ قرار دارد.

 

۲۳۵۰۳


RSS
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.