کدام تعاونیها می توانند وام بدون نوبت بگیرند

چه کنید که بدون نوبت وام بگیرید!

بینا- مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه برای پرداخت تسهیلات کمترین وثایق از تعاونگران دریافت می‌شود، گفت: تعاونی‌هایی که سرانه ایجاد اشتغال مد نظر بانک را رعایت کنند بدون نوبت و سقف تسهیلات می‌گیرند.
ماشاءلله عظیمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خدمات بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی ها اظهار داشت: تعاونی‌هایی که سرانه ایجاد اشتغال مد نظر بانک را رعایت کنند بدون نوبت و با سقف باز تسهیلات دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد:‌ در صورتی که طرحی تضمین اجرایی داشته باشد بانک به طور کامل از نظر تسهیلاتی طرح مورد نظر را حمایت خواهد کرد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات تعاونگران موضوع وثیقه‌ها و ضمانت‌های بانکی است، گفت: به هر حال بانک تحت نظارت بانک مرکزی است و نمی‌تواند فراتر از قانون گام بردارد اما با این حال پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری بتوانند شرایط را برای خود تسهیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون تا ۷۰ درصد تسهیلات را ضمانت می‌کند که نقطه قوتی برای این بخش است.
به گفته عظیمی در حال کمترین وثایق ملکی توسط بانک توسعه تعاون از تعاونگران دریافت می‌شود ولی در عین حال باید ضوابط رعایت شود.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده‌های بانک تصریح کرد: نسبت پرداخت تسهیلات بیش از سپرده‌های بانک بوده و از سال ۸۴ تا سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است در صورتی که سپرده‌های نزد بانک هزار میلیارد تومان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مانده سپرده‌ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان و مانده تسهیلات بانک ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
عظیمی تاکید کرد:‌ بانک توسعه تعاون ضوابط، نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده‌ را رعایت کرده و طبق نظر بانک مرکزی این بانک عملکرد بدی نداشته است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.