بهترین جایگاه های پمپ بنزین تهران که یورو ۴ ارائه می کنند

تمامی جایگاه‌های بنزین استان تهران تحت پوشش کامل بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو ۴ است.

بعد از گذشت یک هفته از توزیع بنزین یورو ۴ در تهران، اسامی و آدرس جایگاه های توزیع کننده اعلام شد.

آدرس جایگاه های توزیع کننده بنزین یورو ۴

ممتازنیوز، توزیع بنزین یورو ۴ در حدود ۲۰ تا ۲۲ جایگاه سوخت تهران آغاز شد که طبق وعده مسوولان این تعداد باید در روزهای آینده افزایش یابد.

 

بنزین یورو ۴ علاوه بر این که دارای اکتان (درجه آرام سوزی) ۹۱ معادل بنزین سوپر است، گوگرد آن ١٠ PPM اعلام شده است. البته بیشترین مزیت این نوع سوخت کاهش آلودگی هوا ناشی از احتراق بنزین در خودروهاست.

آدرس جایگاه های توزیع کننده بنزین یورو ۴

نام و آدرس جایگاه های توزیع کننده بنزین یورو۴ در مناطق، شمالی، شرقی، مرکزی، غربی، جنوبی و شهر ری:

 

ردیف-منطقه-شماره جایگاه-آدرس
۱ شمال ۲۸ خیابان شهید باهنر- ایستگاه جوزستان
۲ شمال ۱۰۶ خ شریعتی بالاتر از میرداماد
۳ شرق ۱۷ میدان شهداء
۴ شرق ۱۵۴ خ دماوند نرسیده به وحیدیه ایستگاه زرکش
۵ شرق ۱۵۷ بزرگراه رسالت بعد از خ دردشت
۶ شرق ۱۴۰ خیابان دماوند اول ج آبعلی چهارراه تهرانپارس
۷ شرق ۱۴۹ بزرگراه رسالت نرسیده به میدان رسالت
۸ شرق ۱۵۱ انتهای خیابان پیروزی روبروی خ چهارم
۹ شرق ۱۴ خ شریعتی سه راه پاسداران
۱۰ مرکز ۱۱۵ خ سپهبد قرنی بالاتراز میدان فردوسی
۱۱ مرکز ۱۴۵ خ ولیعصر یوسف آباد سید جمال الدین اسد آبادی
۱۲ مرکز ۱۳۳ خ مطهری خ سهروردی شمالی
۱۳ غرب ۱۷۷ بزرگراه همت بعدازسردارجنگل
۱۴ غرب ۱۸۲ اول بلوار دهکده المپیک
۱۵ شرق ۱۰۹ میدان خراسان اول خیابان خاوران
۱۶ جنوب ۱۲۵ میدان بهارستان خ سپاه مقابل بیمارستان طرفه
۱۷ جنوب ۱۸۶ نعمت آباد بزرگراه جوانه خ ورزش
۱۸ جنوب ۱۰۲ خ خاوران نرسیده به ترمینال خاوران
۱۹ جنوب ۴۸ خیابان بهران جنب قالیشویی بهران
۲۰ شهرری ۱۸۰ کمربندی آزادگان میدان جهاد ضلع جنوبی
۲۱ شهر ری ۱۷۴ ج قدیم قم حسن آباد فشافویه

 

انصراف برخی جایگاه داران از توزیع بنزین یورو ۴

 

بیژن حاج محمدرضا – رییس انجمن جایگاه داران سوخت کشور- در مورد علت این موضوع به ایسنا گفت: دلیل عدم تمایل برخی از جایگاه داران برای توزیع سوخت یورو۴ پایین بودن گوگرد آن بیش از استاندارد اروپاست که موجب فرار بودن بیش از حد بنزین می شود که نتیجه آن ضرر مالی به جایگاه دار و حتی مصرف کننده خواهد بود.

 

به گفته وی گوگرد بنزین یورو۴ باید ۵۰ PPM باشد اما گوگرد بنزین یورو۴ تولید داخل ۱۰ PPMاست که موجب تبخیر بیش از حد بنزین در مخرن جایگاه و باک خودرو می شود.

 

حاج محمدرضا گفت: شرکت ملی پخش برای تبخیر بنزین مقدار مشخصی را تعیین کرده است که در مقابل آن درصدی را به جایگاه داران پرداخت می کند اما حجم تبخیر بنزین یورو۴ از رقم تعیین شده بالاتر است و این به زیان جایگاه داران است.

 

رییس انجمن جایگاه داران سوخت کشور یادآورشد: دو جایگاه ۱۳۹ و ۱۶۳ که حدود ۱۰ روز در سال گذشته به صورت آزمایشی بنزین یورو۴ عرضه کرده بودن نیز به همین دلیل حاضر به توزیع این بنزین برای بار دوم نشدند.

 

بنزین یورو۴ با قیمت بنزین معمولی عرضه می شود

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این که بنزین یورو۴ با نرخ بنزین معمولی عرضه می شود یادآور شد: با توجه به این که قیمت تمام شده تولید این نوع بنزین از بنزین معمولی بیشتر است برای این که عرضه بنزین یورو۴ در کشور ضمانت اجرایی داشته باشد باید ارزش افزوده این فراورده گرانتر شود.

 

هم اکنون روزانه ۲۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ در کشور تولید می شود که می توان تمام مصرف منطقه تهران (منطقه تهران علاوه بر شهر تهران، شامل نواحی شهرری، فیروزکوه، دماوند، شهریار، ورامین، پاکدشت، رباط کریم و اسلامشهر هم می شود) را که متوسط مصرف روزانه آن بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون لیتر است پوشش داد.

 

توزیع بنزین یورو۴ در سایر کلانشهرها

 

به گزارش ایسنا، با وجود این در حال حاضر به دلیل این که بنزین یورو۴ تنها در انبار سوختگیری ذخیر سازی شده است امکان توزیع گسترده آن وجود ندارد اما طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ذخیره سازی این سوخت در دو انبار کن – شمال غربی – و قوچک- شمال شرقی- درحال انجام است که در صورت انجام این کار توزیع بنزین یورو۴ در جایگاه های بیشتری انجام خواهد شد.

 

همچنین در صورت افزایش تولید بنزین با استانداردهای اروپا توزیع آن در سایر کالانشهرهای کشور از جمله کرج، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اراک آغاز خواهد شد.

 

به گفته ضیغمی امسال تولید بنزین یورو ۴ و یورو ۵ به روزانه ۵۲ میلیون لیتر می رسد که از این رقم ۳ میلیون لیتر آن در آبادان، ۳ میلیون لیتر در تهران، ۱۶ میلیون لیتر در شازند، ۲.۹ میلیون لیتر در لاوان، ۳.۸ میلیون لیتر در تبریز، ۱۱ میلیون لیتر در اصفهان و ۱۲.۴ میلیون لیتر در بندرعباس تولید خواهد شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.