کدام خطرناک‌تر است؛ سولاریوم یا نور آفتاب؟

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: در جریان برنزه کردن پوست، سولاریوم به سبب مقدار و شدت بالای اشعه ماورای بنفش (UV) خطر بیشتری برای پوست بدن دارد.

امیر هوشنگ احسانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برنزه شدن در آفتاب و سولاریوم هر دو منجر به عوارض حاد، تحت حاد و مزمن می‌شود.

وی در این رابطه تشریح کرد: عوارض‌ حاد شامل سوختگی‌های درجه یک، دو و حتی سه می‌شود که با تاول و زخم همراه است و لکه‌های قهوه‌ای در صورت و تن، افتادگی و از بین رفتن قوام و تیرگی دائمی پوست از عوارض تحت حاد است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد سرطان‌های پوست را از عوارض مزمن برنزه شدن در آفتاب و سولاریوم دانست و گفت: کم‌خطرترین راه برای تیره شدن موقتی پوست، کرم‌ها و داروهای موقتی است که تنها عارضه احتمالی آن حساسیت‌های پوستی است.

احسانی در رابطه با تاثیر آفتاب بر مو گفت: اشعه ماورای بنفش (UV) می‌تواند سبب کدر شدن رنگ مو و از بین رفتن شادابی و لطافت آن شود که برای جلوگیری از بروز این مشکلات از لوسیون‌ها و اسپری‌هایی با عنوان محافظ مو استفاده می‌شود.

وی به اهمیت کرم ضد آفتاب در سلامتی پوست صورت اشاره کرد و افزود: کرم‌های ضد آفتابی مناسب می باشند که عیار حفاظتی آنان بیش از ۳۰ بوده و با پوست هر فرد تناسب داشته باشد. این تناسب بستگی به رنگ، جنس و نوع پوست تعریف می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.