کدام خودروسازان بیشترین افت تولید را داشته‌اند؟

کدام خودروسازان بیشترین افت تولید را داشته‌اند؟

عصر خودرو : در شرایطی افت تولید خودروهای سواری در مرداد بیشتر از تیر ماه بوده که سواری سازان بین ۱۳ تا ۶۳ درصد افت تولید را در این مدت تجربه کرده‌اند.

به نقل از ایسنا بیشترین افت تولید خودروهای سواری در مرداد ماه در مقایسه با تیر مربوط به خودروسازی راین است.
این شرکت در حالی در تیر ماه ۱۰۵ دستگاه خودروی سواری تولید کرده که تولید مرداد ماه آن با ۶۳ درصد کاهش به ۳۸ دستگاه رسیده است.
پس از خودروسازی راین، گروه صنعتی ایران خودرو بیشترین افت تولید خودروهای سواری را در مرداد ماه داشته است؛ به‌گونه‌ای که تولید این شرکت از ۳۸ هزار و ۲۰۸ دستگاه خودروی سواری در تیر ماه با ۳۳ درصد کاهش به ۲۵ هزار و ۵۵۹ دستگاه در مرداد ماه رسیده است.
گروه بهمن نیز رتبه سوم افت تولید خودروهای سواری در مرداد ماه را در اختیار دارد؛ به‌گونه‌ای که تولید این شرکت از ۱۰۷ دستگاه در تیر ماه با ۲۸ درصد کاهش به ۷۷ دستگاه در مرداد رسیده است.
پس از این شرکت‌ها، پارس خودرو بیشترین افت تولید خودروهای سواری را تجربه کرده است؛ به‌گونه‌‌ای که تولید این شرکت از ۱۴ هزار و ۶۱ دستگاه خودروی سواری در تیر ماه با ۱۷ درصد کاهش به ۱۱ هزار و ۶۰۵ دستگاه رسیده است.
کاهش تولید سایپا در مردادماه اما وضعیت بهتری نسبت به بقیه داشته است؛ به‌گونه‌ای که تولید این شرکت از ۱۷ هزار و ۶۱ دستگاه در تیر ماه با ۱۳ درصد کاهش به ۱۴ هزار و ۷۳۵ دستگاه در مرداد رسیده است.
البته در آمار تیر ماه تولید خودرو در کشور، حجم تولید خودرو در شرکت‌های خودروسازی مدیران و کرمان موتور قید نشده است و این خودروسازان در این بررسی غایب هستند.

چهارشنبه ۲۹ شهریور   ۱۴:۱۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.