کدام روحانی شهید، محبوب انقلابیون و رزمندگان بود؟

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

این روحانی شهید در بازدید از منطقه عملیاتی “جزیره مجنون” در اثر انفجار و اصابت ترکش در حالی‌ که در جمع رزمندگان اسلام حضور داشت، شربت شیرین شهادت را نوشید.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.
به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان “ستارگان آسمان ایران اسلامی” به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

شهید آیت‌الله “مهدی شاه‌آبادی”

در سال ۱۳۰۹ در قم به دنیا آمد. در سن ۴ سالگی به علت هجرت والد مکرم (مرحوم آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی استاد عرفان حضرت امام خمینی) به تهران رفته و دوران طفولیت خویش را در مکتب خانه قرآن امامزاده یحیی(ع) به مدت دو سال گذراند.   
 
تحصیل دوره ابتدایی را از سن ۶ سالگی تا ۱۲ سالگی به پایان برد. در حین همین سال‌ها ادبیات عرب را از پدر بزرگوار خویش و نیز از برادر بزرگ‌تر خود فراگرفت.   
 
در سال ۱۳۲۳، جهت تحصیل کامل دروس علمیه در دبیرستان مروی تهران ثبت نام کرده و با کسب موفقیت در دروس حوزوی در سال ۱۳۲۷ در سن ۱۸ سالگی ملبس به لباس مقدس روحانیت شد.

 

 
۴ سال پس از رحلت پدر به قم عزیمت کرده و دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام: امام خمینی(ره)، بروجردی، گلپایگانی و اراکی تحصیل کرد.   
 
فعالیت سیاسی وی پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شروع شد، به طوری که چندبار توسط مأموران طاغوت دستگیر شد که از این میان ۵ بار اسیر زندان‌های مخوف رژیم گشته و یکبار هم تبعید شد.

 

 
آیت‌الله شاه‌آبادی در آغاز دوره اول مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت. نمایندگی امام در بنیاد مستضعفان از سال ۵۹ از فعالیت‌های دیگر وی به‌شمار می‌رفت.

 

 

همکاری با اوقاف و امور خیریه از فعالیت‌های قابل توجه جانبی دیگر آیت‌الله شاه‌آبادی بود. در طول مدت جنگ تحمیلی در فرصت‌های بدست آمده در جمع رزمندگان اسلام و در کنار آنان در جبهه‌ها حضور می‌یافت.   
 
سرانجام در تاریخ ۱۳۶۳٫۲٫۶ در بازدید از منطقه عملیاتی “جزیره مجنون” در اثر انفجار و اصابت ترکش در حالی‌که در جمع رزمندگان اسلام حضور داشت، شربت شیرین شهادت را نوشید.

روحش شاد و راهش گرامی و پر رهرو باد

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.