کدام سوانح و حوادث در کمین سلامت مردان است؟

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور به تشریح حوادث و سوانح پرخطر که در کمین سلامت مردان است پرداخت.

آرزو دهقانی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر) با اشاره به شعار هفته ملی سلامت مردان تحت عنوان «حوادث و سوانح در کمین سلامت مردان» گفت: حوادث و سوانح به سه دسته از قبیل حوادث ترافیکی، منزل و شغلی تقسیم می شود و بر اساس آمار نشان داده شده است که مردان ۳ برابر بیش از زنان دچار حوادث ترافیکی می شوند که در این میان ۵٫۲ درصد بیشتر از زنان دچار مرگ می شوند.

وی افزود: آمار سال گذشته() حاکی از این است که ۶۵٫۵۷ درصد از جمعیت مصدومان عابر پیاده را مردان به خود اختصاص داده اند و هم چنین ۷۱٫۰۵ درصد مصدومان خودروسوار نیز مردان هستند.

دهقانی با بیان اینکه ۸۸٫۱۶ درصد مصدومان حوادث ترافیکی را مردان موتور سوار تشکیل می دهند گفت: بر این اساس از تمامی موتور سواران درخواست می شود حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند و آنان نیز مانند خودرو سوران قوانین رانندگی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: استفاده از کلاه ایمنی ۴۰ درصد احتمال مرگ را کاهش می دهد و تا ۷۵ درصد از وارد شدن آسیب به سر جلوگیری می کند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با تاکید بر به نقش استفاده بر کمربند ایمنی در کاهش آمار مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی عنوان کرد: بستن کمربند ایمنی در راننده و سرنشین جلو احتمال مرگ را ۴۰ تا ۷۵ درصد و در سرنشینان عقب ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش می دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از هموطنان در خواست می شود در صورت نیاز به خدمات فوریت های پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و مسیر خودروی امدادی اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری  کنند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.