کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

image325 کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

 هیچگاه به این فکر کرده‌اید که چه سایت‌هایی اطلاعات شما را دریافت و به کجا ارسال می‌دارند؟

نصب افزونه

برای شناسایی کوکی‌های مختلف از افزونه Collusion استفاده خواهیم کرد. برای نصب این افزونه به اینجا بروید و برروی لینک دانلود کلیک کنید.

image326 کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

 این کار شما را به صفحه این افزونه در گالری فایرفاکس هدایت خواهد کرد که می‌توانید برروی دکمه Add to Firefox کلیک کرده و عملیات را ادامه دهید.

image327 کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

 پنجره نصب افزونه باز خواهد شد و شما باید برروی Install now کلیک کنید.

image328 کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

 پس از نصب کامل افزونه Collusion و با بازدید هر سایت دکمه قرمز-سفید کوچکی در انتها و سمت راست مرورگرتان مشاهده خواهید نمود.

image329 کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

 اگر برروی آن کلیک کنید Collusion کلیک کنید دیاگرام زیبایی از سایت‌هایی که از اطلاعات شما استفاده می‌کنند و این اطلاعات را برای هم ارسال می‌دارند نمایش داده خواهد شد.

image330 کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

 سایتی که شما درحال مشاهده آن هستید با دایره آبی رنگ نمایش داده می‌شود. دایره‌های اطراف که با خط به این دایره متصل شده‌اند سایت‌هایی هستند که سایت مورد نظر شما اطلاعاتتان را برای آنها ارسال می‌کند. مثلا در تصویر زیر سایت ۹Gag اطلاعات را به ۴ سایت دیگر ارسال می‌کند.

image331 کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

 برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره سایت مورد نظر برروی نام سایت کلیک کنید تا پنجره‌ای در سمت چپ باز شده و اطلاعات مورد نیازتان را به شما نمایش دهد:

image332 کدام وبسایت ها شما را ردیابی می کنند!؟

 درنظر داشته باشید که کوکی‌ها که وظیفه شناسایی برخی اطلاعات شما را دارند و توسط این فایل‌هاست که ارتباط‌هایی که در بالا مشاهده کردید رخ می‌دهد همیشه نقش مخربی ایجاد نمی‌کنند و بسیاری از سایت‌های بزرگ و کوچک از مزایای کوکی‌ها استفاده‌های مفید بسیاری می‌کنند.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.