کدخدارستم: اسراییل نمی‌تواند مقابل جوانان باایمان ایران زمین بایستد

۰۱م آذر ،

یک استاد حوزه علمیه گفت: راه حضرت قاسم(ع) که الگویی برای جوانان و نوجوانان ماست راه ایمان‌، اخلاص،‌ رشادت،‌ از خودگذشتگی، نترسیدن از دشمن، تکلیف‌مداری و نه نتیجه‌مداری است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کدخدا رستم در اجتماع بزرگ نوجوانان و جوانان عاشورایی و بسیجی در میدان امام حسین(ع) طی سخنانی خاطرنشان کرد: روز ششم محرم متعلق به حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) است که الگوی بزرگ در تاریخ کربلا برای عالمیان و بشریت است و شهدای ما همچون شهید فهمیده، به ایشان اقتداء کردند.

وی با طرح این سوال که چه عواملی سبب می‌شود یک نوجوان برای رفتن به میدان جهاد اصرار داشته باشد و صورت بر پای عمویش بگذارد تا اذن جهاد بگیرد؟ گفت: حضرت قاسم(ع) نه تنها از مرگ گریز نکرد بلکه برای رفتن به میدان از عموی خود خواهش کرد و صورت بر پای عمو گذاشت تا اجازه میدان بگیرد، آیا قاسم(ع) آن دشمنان خدا را ندیده بود که چگونه سر وهب را جدا کردند و علی‌اکبر(ع) را قطعه‌ قطعه کردند.

این خطیب مجالس دینی ادامه داد: آن حضرت با علم به این خطرات با اعتماد و ایمان راسخ به وعده‌های الهی عزم میدان رزم کرد تا اینکه استخوان‌های او زیر سم اسب‌ها له شد اما عاشقانه از امام خود دفاع کرد.

کدخدارستم با بر شمردن خصوصیات یک نوجوان بسیجی و عاشورایی تصریح کرد: ایمان راسخ به باورها و پای‌بند بودن بر آنها یکی از خصوصیات نوجوانان عاشورایی است که کوران حوادث و مشکلات آنها را سست نمی‌کند، امروز می‌بینیم که اسراییل با این همه ادعا توان ندارد مقابل شبه نظامیان فلسطین بایستد و چگونه می‌تواند مقابل این جوانان و نوجوانان بسیجی ایران زمین بایستد مطمئن باشید به خاک و خون کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: ایستادگی،‌ ایثار و گذشت درس قاسم بن الحسن(ع) به ما است که باید به وعده‌های الهی باور داشته باشیم، زیرا هر کس به خدا تکیه کند پیروز است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «حضرت قاسم(ع) به ما یاد داد مامور به تکلیف هستیم اگرچه شما را زیر سم اسبان قرار دهند» گفت: آن حضرت به ما یاد داد نه تنها قتل و غارت دشمن ما را سست نمی‌کند بلکه استوارتر می‌سازد.

کدخدارستم در پایان تاکید کرد: ایمان، اخلاص، رشادت، ایثار، عقب‌نشینی نکردن در برابر دشمن و تکلیف‌مداری راهی است که حضرت قاسم به ما نشان داده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.