کدخدایی: تعدادی از صندوق‌های رأی زاهدان با موافقت شورای نگهبان بازشماری شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تعدادی از صندوق‌های رای زاهدان با موافقت شورای نگهبان بازشماری شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه اینستاگرام خودش نوشت:

«هفته پیش اعلام شد که برخی مقامات استان سیستان و بلوچستان در صحت انتخابات حوزه زاهدان تردید کرده و اصرار بر بازشماری صندوق‌ها دارند.

همکاران وزارت کشور نیز برای ایجاد اطمینان بیشتر پیشنهاد نمودند در صورت موافقت شورای نگهبان برخی از صندوق ها بازشماری شوند.

شورا با این مشکل مواجه بود که باید ذی نفعان درخواست بازشماری کنند، علاوه اینکه حتما باید مستند باشد. اگرچه نامزدهای سوم و چهارم چندان میلی به بازشماری نداشتند لیکن در نهایت تقاضای بازشماری تقدیم هیات نظارت استان شد.

شورا نیز علیرغم اطمینان از صحت انتخابات، ضمن قبول این درخواست با اعزام بازرس و بازشماری ده صندوق مورد درخواست معترضین موافقت نمود.

اواخر هفته بازرس اعزام و با حضور نامزدهای معترض، هیات اجرایی، مقامات اجرایی استان و در مقابل دوربین‌های تلویزیون بازشماری آغاز شد و پس از شمارش ۴ صندوق، نه تنها در آرای نفرات معترض تغییری ایجاد نشد، بلکه آرای نفرات اول و دوم اندکی افزایش یافت. با درخواست معترضین از ادامه بازشماری خودداری شد و معترضین ضمن پذیرش نتایج، اذعان به صحت انتخابات این حوزه داشتند که در مصاحبه‌های منطقه‌ای نیز منعکس شد.

نتایج حاصله از بازرسی انتخابات در حوزه زاهدان نشان از دقت عمل هیات اجرایی و نیز هیات نظارت در برگزاری انتخابات و نظارت بر آن دارد که البته در حوزه‌های دیگر نیز غالبا این گونه است.

بهتر آن است که مقامات استان، نامزدها و طرفداران یک فرد یا گروه قبل از بررسی دقیق و داشتن مدارک مستند نسبت به صحت انتخابات اعلام نظر نکنند. این امر موضوعی است که متاسفانه غالبا در شکایات و اعلام نظرها مطرح شده مورد توجه نیست که خود علاوه بر تشویش اذهان عمومی، برای عوامل اجرایی و نظارت نیز زحمت مضاعف ایجاد می‌کنند.

گزارش‌های دیگر از حوزه‌های انتخابیه مورد اعتراض منتشر خواهد شد.»

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.