کدخدایی در ریاست هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین ابقا شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان که در دوره مجلس هشتم از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی ریاست هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین را بر عهده داشت، در دوره نهم و با انتخاب اعضای این هئیت مجددا در سمت خود ابقا شد.

رئیس مجلس در هفته جاری ۲۳ عضو هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین را انتخاب کرد.

بیژن آشنا، ابراهیم اصغرزاده،  مهدی امیر اصفهانی ،غلامرضا انبارلویی، مرتضی ایزدپناه، غفور پاک‌نهاد،امیرحسین پورسینا، سعید تقدیسیان، سیدسعید حیدری طیب، محمدرضا خباز، سیدکاظم دلخوش اباتری، عباسعلی رحیمی اصفهان، محمدمهدی رهبری املشی، سیدجواد زمانی، حسن سلیمانی، حبیب الله شاملو، محمدحسن صادقی مقدم، احمد علیزاده ، احمدعلی کیخا، محمدمهدی مفتح، علی اصغر ملک محمدی،  قربانعلی مهری، علی اصغر یوسف نژاد از اعضای هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین هستند.

در میان اعضای انتخاب شده، به جز  پورسینا، حیدری طیب،  دلخوش، رهبری،  زمانی، صادقی مقدم، کیخا و یوسف نژاد باقی اعضا در دوره های سابق مجلس نیز عضو این هیات بوده اند.

به گزارش مهر، اعضای هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین از بین کارشناسان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انتخاب می شوند تا در مسائل مختلف توانایی کار کارشناسی و ورود داشته باشند. در انتخاب اعضای این هیات از نمایندگان ادوار مجلس نیز استفاده می شود.

سابقه حضور برخی از اعضای این هیات از جمله اصغر زاده و آشنا بیش از ده سال است.

هیات مذکور در دوره مجلس هشتم به لحاظ عملکرد، فعال تر از دوره های سابق مجلس بود به طوریکه به محض تصویب مصوبات دولت، موارد در این هیات مورد بررسی قرار می گرفت و نتیجه به رئیس مجلس اعلام می شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.